نمایش خبر عرصه که فیلم مستند شد

به گزارش عرصه، «لوتوس» نام مستندی کوتاه به کارگرادانی محمدرضا وطن‌دوست است که این روزها در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درمی‌آید.

این مستند ۱۵ دقیقه‌ای با تصویر زنی کهنسال در منطقه‌ای سرسبز و زیبا آغاز می‌شود که واگویه‌هایی از یک انتظار ۱۲ ساله را زمزمه می‌کند تا زن پس از سال‌ها مجوز ورود به یک جزیره را بگیرد و به دیدار تنها ساکن آنجا برود. دیدار او نقطه پایانی فیلم است که مخاطب را با یک غافلگیری دلنشین روبه‌رو می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی این مستند جدا از داستان جالب توجهش، تصاویر زیبا و بکر از منطقه‌ای در سوادکوه استان مازندران است که در سه فصل مختلف فیلمبرداری شده است. ضمن اینکه داستان آن برپایه آبگیری سدی است که اراضی و خانه‌های آن منطقه را تا ۸۰ متر زیر آب می‌برد. 

محمدرضا وطن دوست که خودش هم اهل ساری است ولی در تهران زندگی می‌کند، «ایده ساخت این مستند را از خبری که در عرصه خوانده است عنوان می‌کند. « یک روز در خبرگزاری عرصه خبری درباره مادر شهیدی خواندم که با قایق به دیدن فرزندش می‌رود. این باعث شد پیگیر شوم که ماجرا چیست و این زن در کجا زندگی می‌کند و وقتی محل را پیدا کردم از آنجا بازدیدی داشتم تا فیلمبرداری شروع شود.»

کارگردان «نِنا» که «لوتوس» را در بازه زمانی پاییز ۹۵ تا خرداد ۹۶ تصویربرداری کرده است، اضافه می‌کند: «نکته مهم در این فیلم برای من این بود که از یک تیتر خبری می‌توان یک فیلم ساخت که گزارش یا خبری باشد یا با تعیق و داستان شکل متفاوت‌تری پیدا کند. درواقع نوع پرداخت بسیار مهم است تا یک فیلم تاثیرگذار شود. »

او که تلاش کرده لحاظ بصری و پرداختی کار ویژه‌ای انجام دهد ادامه می‌دهد: در این فیلم به دنبال این بودم نشان دهم می‌توان در یک مستند، درام و تعلیق را وارد کرد تا با ارائه یک شخصیت کاریزماتیک، اثر بهتری به مخاطب ارائه شود.»

به گزارش عرصه «لوتوس» دوشنبه شب در جشنواره به نمایش در آمد و نمایش بعدی آن روز جمعه ۲۴ آذر ساعت ۱۳:۴۵ در سالن شماره ۵ پردیس چارسو خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.