کنفرانس دوستان یمن خواستار توقف حملات عربستان به یمن شد


شرکت کنندگان در کنفرانس دوستان یمن که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شده بود از عربستان و متحدانش خواستند حملات خود را به یمن متوقف کنند.

به گزارش عرصه به نقل از روسیا الیوم، شرکت کنندگان در کنفرانس دوستان یمن که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شده بود از عربستان و متحدانش خواستند حملات خود را به یمن متوقف کنند.

شهرداری پاریس پایتخت فرانسه میزبان کنفرانسی بود که مجموعه ای از دوستان یمن آن را در چارچوب تلاش برای تمرکز بر اوضاع انسانی در این کشور برگزار کردند. هدف این کنفرانس رفع محاصره تحمیلی بر غیرنظامیان و کاستن از شدت فاجعه بهداشتی و سلامتی است.

مجموعه ای از دوستان یمن و مدافعان شهروندان یمنی در شهرداری پاریس گرد آمدند تا به بررسی اوضاع این کشور و راه های توقف جنگ و فاجعه انسانی در آن بپردازند. برخی از شرکت کنندگان در این نشست به این نکته اشاره کردند که سکوت در مقابل این فاجعه به روابط تجاری و شراکت هایی مربوط است که عربستان را به فرانسه و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی وصل کرده است و این موضوع را نتیجه نفاق فرانسه و لندن توصیف کردند.

سازمان پزشکان بدون مرز که در این کنفرانس شرکت کرده بود از اوضاع بهداشتی و پزشکی فاجعه بار و انتشار وبا و موانعی که در مقابل ارسال کمک های پزشکی و غذایی به شهروندان یمنی وجود دارد ابراز نگرانی کرد. طرف های برگزار کننده این کنفرانس امیدوارند فرانسه که میزبان کنفرانس مشابهی در ماه آوریل گذشته بود، برای عبور از شرایط کنونی از طریق کنار گذاشتن بعد سیاسی و توجه ویژه به اوضاع انسانی اقداماتی انجام دهد.

گفتنی است که رژیم سعودی نزدیک به سه سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.



دیدگاهها بسته شده است.