تجهیز ۲۰۰ هزار خانه در بنگلادش به کنتورهای گاز ضد زلزله

به گزارش عرصه و به نقل از داکا تریبون، شرکت “تیتاس” ۲۰۰ هزار خانوار را به آخرین تکنولوژی کنتورهای توزیع گاز مجهز خواهد کرد که علاوه بر مزایای فراوان، ضدزلزله نیز هستند.

مصرف کنندگان از طریق این کنتورها قادر به پرداخت صورتحساب از طریق کارت‌های اعتباری پیش‌پرداخت و قابل شارژ خواهند بود. این کارت‌ها از طرف شرکت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

کار تجهیز ۲۰۰ هزار خانه در شهر داکا به کنتورهای گاز با تکنولوژی مقاومت در برابر زلزله و سنسورهای لمسی از ماه فوریه آغاز خواهد شد.

به دنبال یک برنامه موفق، شرکت انتقال و توزیع گاز دولتی “تیتاس” این کنتورها را برای جلوگیری از سوءاستفاده از گاز، بی نظمی در پرداخت صورتحساب و البته عدم انفجار و به بار آمدن خرابی در هنگام زلزله راه‌اندازی می‌کند.

این پروژه با کمک مالی دولت بنگلادش و آژانس بین‌المللی همکاری بین‌المللی ژاپن (JICA) اجرا می‌شود.

“فویزر رحمان”، مدیر اجرایی این پروژه می‌گوید: این پروژه از اول ژانویه سال ۲۰۱۵ کلید خورده است و انتظار می‌رود تا سال آینده به پایان برسد.

وی افزود: البته ممکن است با توجه به پروسه پیچیده‌ای که این کار دارد، پروژه تا سال ۲۰۱۹ هم کشیده شود.

کنتورهای جدید، ضد آب، ضد زلزله و مقاوم در برابر گرد و غبار هستند. آنها همچنین از اتلاف گاز نیز جلوگیری می‌کنند.

مسئولین شرکت “تیتاس” اعلام کردند با نصب و راه‌اندازی این منتورهای با فناوری بالا که از ژاپن وارد شده‌اند، مصرف کنندگان از خدمات بهبود یافته و تامین گاز بدون وقفه با کاهش نشت و اتلاف گاز لذت خواهند برد.



دیدگاهها بسته شده است.