شورای اندیشه‌ورزی تلویزیون به‌دنبال بِرَندسازی است

چندی پیش معاون سیمای سازمان صدا و سیما، اعضای حقیقی شورای اندیشه‌ورزی شبکه‌های سیما را منصوب کرد. شوراهایی که بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی و ماموریت رسانه ملی برای «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه»، به دستور ریاست سازمان تشکیل شده است.

مدیر شبکه سه سیما درباره سیاست‌گذاری سازمان صداوسیما در قبال راه‌اندازی این شورای اندیشه‌ورزی نکاتی را مطرح کرده است.

علی‌ اصغر پورمحمدی در گفت‌وگویی با عرصه با اشاره به اینکه شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه سیما هم اکنون فعال شده است، درباره رویکرد این شورا یادآور شد: شورای اندیشه‌ورزی شبکه‌های مختلف سیما ابتکار معاون سیما آقای دکتر میرباقری است. شبکه‌های مختلف تلویزیون به جهت اینکه فرمایش مقام معظم رهبری را محقق کنند و جامه عمل بپوشانند، بحث راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورزی کلید خورد و در حال حاضر همه شبکه‌های تلویزیون دارای شورای اندیشه‌ورزی هستند و اشخاص حقیقی که در این شبکه‌ها حکم گرفته‌اند زیر نظر مدیر شبکه در این شورا فعالیت می‌کنند.

پورمحمدی در ادامه درباره رویکرد شورای اندیشه‌ورزی نیز اظهار کرد: شورای اندیشه‌ورزی در راستای سیاست‌گذاری و غنی‌سازی به تعالی محتوایی کیفی برنامه‌ها کمک می‌کند. این شورا به برنامه‌های برند و برنامه‌های مطرح شبکه‌ها کمک می‌کند که چطور حفظ شوند و چگونه در آینده این برنامه‌های برند زایش پیدا کنند و شکل بگیرند.

مدیر شبکه سه سیما از «حالا خورشید» به عنوان یکی از برنامه‌هایی یاد کرد که در راستای تشکیل شورای اندیشه‌ورزی مورد ارزیابی قرار گرفته است و در عین حال گفت: در حال حاضر برنامه‌هایی همچون «نود»، «حالا خورشید» و … در هفته جلسه شورای اندیشه‌ورزی بررسی می‌شوند و بایدها و نبایدها و ملاحظات رسانه‌ای پیرامون موضوعات و مسائل قابل طرح در این برنامه‌ها مطرح می‌شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه شورای اندیشه‌ورزی خط مشی آینده شبکه‌های سیما را ترسیم و برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: ذیل این خط مشی، رسیدن برنامه‌های تلویزیون به خط مشی بلندمدت پنج ساله، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بلندمدت و کوتاه‌مدتی را تفسیر می‌کند که شاخصه این کار وجود برنامه‌های برند در تلویزیون است.

مدیر شبکه سه سیما همچنین با اعتقاد بر اینکه شورای اندیشه‌ورزی گرانیگاه شبکه سه سیماست، ‌توضیح داد: تمام هر آنچه که از قاب تلویزیون پخش می‌شود ذیل آن رویکرد و سیاست‌گذاری برنامه‌های تلویزیون ساخته و تولید می‌شوند. در حال حاضر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و آثار نمایشی شبکه سه سیما با افق پنج ساله در حال برنامه‌ریزی است و سیاست‌های شبکه را مشخص می‌کنیم.

–  



دیدگاهها بسته شده است.