رییس فدراسیون پینگ‌پنگ: در بخش بانوان کسب پیروزی در المپیک آسان نیست

مهرداد علیقارداشی در گفت‌وگو با عرصه، درباره آخرین مرحله از تور پینگ‌پنگ ایرانیان که به میزبانی مشهد در بخش بانوان برگزار شد، بیان‌ کرد: آخرین مرحله از تور پینگ‌پنگ بانوان با دو مرحله گذشته متفاوت بود، بازیکنانی که روی آنها بیشتر حساب می کردیم  بازی را واگذار کردند، منظورم بازی شیما صفایی و صفا صفری بود که نشان می‌دهد بازیکنان رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. البته این اختیار را به کادر فنی داده‌ایم که دو نفر را برای مرحله نهایی انتصاب و در مرحله پایانی دعوت کنند.

او در ادامه‌ درباره بازی های ندا شهسواری افزود: شهسواری در نخستین دوره از تور ایرانیان شکست خورد و حذف شد که نشان می دهد کسانی که می‌خواهند به عضویت تیم‌ ‌ملی در بیایند باید قوی‌تر عمل کنند. بازیکنانی که در صدر رنکینگ دختران قرار دارند به مدت ۱۰ روز زیر نظر مربیان در مرکز شهید عضدی تمرینات داشتند.

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ درباره برنامه تیم‌های ملی دختران، اظهار کرد: از بخش بانوان حمایت داریم و تیم اعزام های مختلفی داشته است. با توجه به شرایط و بودجه کم انتظار داریم که ‌اسپانسرهای بازیکنان وارد شوند و حمایت کنند، چرا که فدراسیون توانایی پرداخت تمام هزینه‌ها را ندارد. علی‌رغم این که ‌اسپانسرهای خوبی را به خدمت می گیریم، اما در حوزه‌های مختلف تقسیم کردیم، برای مثال اخیرا بخشی از ‌اسپانسرهای  که جذب کردیم صرف کارهای عمرانی شد. در بحث برون مرزی با توجه به هزینه بالای اعزام ها خانواده‌ها، ‌اسپانسرهای تخصصی بازیکنان و  باشگاه‌ها حمایت کنند.

وی در ادامه‌ گفت‌: در بحث بدنسازی باید تمرکز بیشتری شود چون بازیکنان ایرانی در برابر حریفان از نظر تکنیک و تاکتیک چیزی کمتر ندارند، اما بازی که سرعت پیدا می‌کند به دلیل ضعف آمادگی جسمانی کم می‌آورند. به‌ هر حال روند رو به رشدی را پیش گرفته‌اند، طی دو سال اخیر بازیکنان رشد خوبی را مخصوصا در رده سنی پایه در رنکینگ جهانی داشته‌اند. استان‌هایی مانند کرمانشاه، البرز، گلستان، تهران، خراسان رضوی و … تلاش‌های خوبی در بخش بانوان دارند، اما لازم است که حمایت‌های بیشتری شود.

علیقارداشی درباره برنامه فدراسیون برای کسب پیروزی بانوان در  المپیک، اظهار کرد: کسب پیروزی در  المپیک کار مشکلی است، اما دختران توانایی دارند. کسب پیروزی در  المپیک سخت‌تر از پروتورها است،  ولی با ارتقا سطح فنی و آمادگی جسمانی در تمرینات روزانه خود خواهند توانست بازیکنان زمان‌هایی که در اردو هستند روزی شش ساعت تمرین را دارند و زمانی که به شهرشان می‌روند باید تمرینات طولانی و بدنسازی خوبی داشته باشند تا ان‌شاء‌الله بتوانند در  المپیک پیروزی کسب کنند.

وی در ادامه‌ درباره تمرینات بیشتر با حریفان خارجی و اردوهای مشترک، تصریح کرد: از زمانی که در فدراسیون پینگ‌پنگ حاضر شدم چندین اقدام را انجام داده‌ام، در وهله نخست بازیکنان کره‌ای و مربی را به ایران آورده ایم و در ادامه‌ بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی یک تفاهمنامه با آذربایجان و ترکیه داشتیم که قبل از حضور ندا شهسواری در کاپ آسیا یک اردوی مشترک دختران و پسران در ترکیه برگزار شد.  اردوهای داخلی نیز با هماهنگی  وزارت ورزش با کیفیت بالا برگزار می شود. ماحصل این اردوها و مسابقات پیشرفتی است که شاهد آن هستیم. علاوه بر حمایت خانواده ها به زمان نیز نیاز داریم، تلاش را باید بیشتر کنیم، موفقیت به سادگی به دست نمی‌آید.

علیقارداشی درباره پخش زنده مسابقات و کمک به جذب ‌اسپانسر، تصریح کرد: مسابقاتی که از طریق رسانه ملی پخش می شود باید به میزبانی تهران باشد. مسابقات مشهد از طریق کانال به صورت مستقیم پخش شد. همانطور که در بخش مردان در بحث باشگاهی برند باشگاه‌ها از طریق رسانه دیده شود در بخش زنان نیز نیاز است. سال گذشته فینال لیگ بانوان را از شبکه ورزش پخش زنده شد. این‌ها کارهایی است که ما انجام می‌دهیم و اهالی پینگ‌پنگ نیز باید به ما کمک بیشتری کنند.

او درباره  پایان مهلت سه ماهِ مربی چینی و روند ادامه همکاریش، بیان کرد: مربی چینی به کشور بر می‌گردد، در حال حاضر کره ای ها در ایران هستند و پس از بازگشت آنها، دو کره ای دیگر خواهند آمد.

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ در پایان از معاونت ورزشی زنان تشکر و بیان‌ کرد: محمدیان از زمانی که مسئولیت معاونت بانوان را برعهده گرفته‌است با حضورش در اردوهای تیم‌ ‌ملی، دفاعی که در شواری معاونین از پینگ پنگ دارد و جلسات مکرری که با بنده برگزار می‌کنند انرژی مضاعفی را می‌دهد که از او تشکر ویژه‌ دارم.



دیدگاهها بسته شده است.