اشتباه ناسا درباره سیارکی که به‌طرف زمین درحال حرکت است

به گزارش عرصه؛ سیارک سنگی از خانواده «آپولو» با سرعت ۲۱ هزار مایل از فاصله زمین و ماه عبور می‌کند، امری که سبب شد «اداره کل ملی هوانوردی و فضا» (ناسا) در این باره هشدار دهد، اما بلافاصله از آن عقب نشینی کرد. 
پایگاه «نیوزویک» آمریکا در این باره گزارش داد: این سیارک با نام «YZ۴ ۲۰۱۷» با قطر ۳ کیلومتر است که برای اولین بار در روز کریسمس امسال (۲۵ دسامبر) دیده شد. 

بر اساس این گزارش، این سیارک با فاصله ۱۳۹ هزار و ۴۳۳ هزار مایل از زمین عبور خواهد کرد و نزدیکی آن به کره زمین نیز هیچ تاثیری بر آن نخواهد گذاشت. 
ناسا پیش‌تر اعلام کرده بود که این سیارک به کره زمین برخورد خواهد کرد، اما این گزارش را از روی سایت خود برداشت و اعلام کرد که دانشمندان آن در محاسبات خود درباره فاصله سیارک یادشده با زمین و میزان تاثیرگذاری آن دچار اشتباه شده‌اند. 
اصطلاح «خانواده آپولو» به سیارک‌های نزدیک به کره زمین اطلاع می‌شود و وجه تسمیه آن نیز به اولین سیارک از این نوع سیارک‌ها باز می‌گردد که سال ۱۸۶۲ کشف شد.

 

خبرگزاری برنا: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

 



دیدگاهها بسته شده است.