افراد دارای قدرت مشکلات را حل کنند نه تحلیل


ری- سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت:کسانی که امروز قدرت در دستشان است تحلیل‌گری مشکلات را می‌کنند. شما را نگذاشتند که تحلیل کنید، شما باید مشکلات را حل کنید. 

به گزارش عرصه،، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه پنج‌شنبه در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) ری طی سخنانی اظهار داشت: امامزاده‌ها درس‌ ولایت‌مداری را به ما دادند.

وی با بیان این‌که حماسه یوم‌الله ۹دی سال ۸۸  در واقع بیعت با ولایت بود، ادامه داد: عده ای قصد از بین بردن نظام اسلامی را داشتند، اما مردم بصیر به‌موقع به صحنه آمدند که اگر هوشیاری ولایت و حضور مردم نبود، انقلاب دچار آسیب می‌شد. 

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به حضور سیل‌وار مردم در سراسر کشور و شعار «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» را مورد اشاره قرار داد و گفت: حماسه ۹ دی از جنس حمایت از ولایت بود و در میدان انقلاب تهران که کانون مرکزی بود فقط ۲ عکس می‌دیدیم یکی عکس حضرت امام خمینی (ره) و دیگری عکس رهبر معظم انقلاب بود و این حماسه‌ای که تحقق یافت درسی بود که مردم از امامزاده‌ها یاد گرفته‌اند. 

خاتمی سپس گفت: در بیداری اسلامی در مصر، مُرسی سرکار آمد، اما انقلابیون مصر بیش از یک سال نتوانستند حکومت را نگه دارند، اما ما به فضل خداوند انقلابمان را  ۳۹ سال نگه داشتیم و تا انقلاب حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف حفظ می‌کنیم.

اعتراضات حق مردم را ناحق نمی دانم

وی سپس اعتراض های مردمی که از جنس انقلاب اسلامی باشد، را بلا مانع دانست و گفت: مردم از جنس انقلاب اعتراض کنند و اجازه ندهند ضدانقلاب به بهانه اعتراض بیاید و مراکز را به آتش بکشد. بعضی‌ها هم بدشان نمی‌آید که ولایت آسیب ببیند، ولایت در عمق جان مردم است و هرگز آسیب نمی‌بیند. 

خاتمی ادامه داد: کسی که ۸ سال همه مقدرات کشور در دستش بوده اکنون اپوزیسیون نظام و انقلاب می‌شود و همچنین کسانی که امروز قدرت در دستشان است تحلیل‌گری مشکلات را می‌کنند. شما را نگذاشتند که تحلیل کنید، شما باید مشکلات را حل کنید. 

وی با بیان این‌که مردم ما پدر دلسوز و چشم بیداری بنام ولایت دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب به‌خاطر برخی آسیب‌های اجتماعی می‌فرمایند؛ «بعضی شب‌ها خوابم نمی‌برد.» من هیچ‌وقت مردم را محکوم نمی‌کنم و اعتراضات حقشان را ناحق نمی‌دانیم اما به مردم انقلابی می‌گوییم مراقب باشند ضدانقلاب سوار بر این امواج نشود و دشمن از حرکاتشان سوء استفاده نکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح این‌که خط ما در عمل خط ولایت است نه در شعار، اظهار داشت: این نمی‌شود که کسی بگوید رئیس قوه قضاییه غاصب است و بعد دم از ولایت بزند این موضوع با ولایت‌مداری منافات دارد و تناقض صریح است. پس شعار تسلیم قانون کجا رفت.

وی گفت: اگر درست عمل کردید از حق خود دفاع کنید و اگر نادرست عمل کردید باید مجازات شوید. نمی شود کسی نادرست عمل کند و بازخواست نشود. هیچ‌کس مستثنی از قانون نیست و این‌که در حصار اهمیت قانون هر تخلفی انجام بدهد و بگوید این خط قرمز من است مربوط به نظام طاغوت است در نظام اسلامی هیچ خط قرمزی جز قانون نیست. 



دیدگاهها بسته شده است.