مقصودی: بوکس نیاز به همدلی دارد/ ثوری باید به رده‌های پایه توجه کند

منوچهر مقصودی در گفت و گو با عرصه، در مورد انتخاب شدن حسین ثوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بوکس، اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد اکثریت جامعه بوکس به دلیل پیشینه و سابقه مدیریتی حسین ثوری از او حمایت کردند. او پیش از اینکه به عنوان مدیر کل ورزش استان سیستان و بلوچستان انتخاب شود در هیات بوکس این استان هم مشغول به کار بود که توانست با یک عملکرد خوب بوکس این استان را به رده پنجم تا هشتم ایران برساند.

او افزود: به نظر من اگر همه‌ی جامعه بوکس همدل باشند و این مهم در بین بوکسی‌ها به وجود آید، ثوری می‌تواند با توجه به توانایی‌های خود و سطح سوادی که در مورد بوکس دارد، در این سمت هم موفق شود. اصلی‌ترین نیاز بوکس در ایران همدلی است و رئیس فدراسیون اگر موفقیت می‌خواهد باید این ویژگی را در بین بوکسی‌ها به وجود آورد.

نایب رئیس اسبق فدراسیون بوکس با بیان اینکه تمرینات تیم ملی در زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی جاکارتا نباید تعطیل شود، توضیح داد: مدتی زمان می‌برد که ثوری دستی به سر و روی این فدراسیون بکشد و برنامه‌های خود را شروع کند. نباید در این بازه زمانی اردوهای تیم ملی تعطیل شود چون زمانی تا بازی‌های آسیایی نمانده است.

او ادامه داد: اگر قرار است ثوری از مربی خارج استفاده کند باید بعد از بازی‌های آسیایی تصمیم بگیرد چون الان زمان زیادی نداریم که باز هم اردوها را تعطیل کنیم. بعد از بازی‌های آسیایی  ۲۰۱۸ باید یک مربی خارجی خوب را از کوبا یا قزاقستان بیاوریم و قرارداد بلند مدتی را با او بسته و تیم‌های ملی را در همه رده‌های سنی به او بسپاریم. مربیان داخلی هم می‌توانند در کنار او کار کنند چون، با این روش می‌توان شاهد پیشرفت تیم ملی بود.

کارشناس بوکس ایران درباره صحبت‌های ثوری مبنی بر راه اندازی بوکس بانوان، تصریح کرد: از رئیس جدید فدراسیون بوکس خواهش دارم که ابتدا بوکس را در بخش مردان سر و سامان دهد و بعد این صحبت‌ها را مطرح کند. الآن فشار اصلی ما بر روی بوکس بزرگسالان مردان است، بوکس بانوان هم در جای خود مهم است اما نه الان.

مقصودی در پایان افزود: روح‌الله حسینی در رده‌های پایه اقدامات خوبی را انجام داده بود و امیدوارم ثوری هم این روند را ادامه دهد، رده‌های پایه برای پیشرفت یک رشته بسیار مهم هستند. همچنین خوشحال می‌شوم که رئیس جدید فدراسیون بوکس بتواند جامعه این رشته پر طرفدار در ایران را به آرامش و همدلی دعوت کند تا شاهد موفقیت آن در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.