ادعای معاون دونالدترامپ علیه ایران

به گزارش عرصه؛ «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در حالیکه دولت اوباما نیز آشکارا در فتنه ۸۸ از جریان برانداز در ایران حمایت کرد، با ارسال یادداشتی برای روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت آمریکا این بار دیگر در برابر اعتراضات داخلی در ایران سکوت نخواهد کرد. در بخشی از یادداشت او آمده است:

هشت سال و نیم پیش مردم شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، تبریز، قزوین و کرج در اعتراض به انتخابات به خیابان‌ها آمدند اما من در آن زمان به عنوان یکی از اعضای کمیته روابط خارجی کنگره شاهد بودم که رئیس‌جمهور وقت آمریکا به جای حمایت از آنها سکوت کرد.

مایک پنس در ادامه این یادداشت آورده است: حمایت نکردن آمریکا از معترضان در آن سال (۱۳۸۸) باعث شد که جنبش سبز برای همیشه، ناامید و خیابان‌های ایران مانند کاخ سفید ساکت شود. اما این بار دیگر این داستان تکرار نخواهد شد!

وی در ادامه مدعی شد: امروز مردم ایران (منظور اغتشاشگران) یکبار دیگر برای رسیدن به آزادی به خیابان‌ها آمده‌اند و تحت ریاست جمهوری ترامپ، ایالات متحده دیگر در این باره سکوت نخواهد کرد و رئیس‌جمهور ترامپ همانطورکه چند روز پیش در توییتر خود وعده داد به زودی به معترضان کمک هم خواهد کرد!

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین در این یادداشت نوشته است: ما طی ماه‌های گذشته تحریم‌هایی را علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کردیم و ترامپ هم‌اکنون در حال بررسی تحریم‌های دیگری در حمایت از معترضان ایرانی است.

پنس در پایان یادداشت خود آورده است: ایالات متحده صریحا حمایت خود را از تحولات داخلی ایران اعلام کرده است و اکنون وقت آن است که شرکای اروپایی ما نیز با قدرت در کنار مردم ایران بایستند!

 

 

 

 



دیدگاهها بسته شده است.