دونالدترامپ به دنبال وزیر خارجه شدن دامادش بوده است

به گزارش عرصه؛ نشریه آمریکایی «نیوزویک» در این خصوص گزارش کرد، «جان کلی»، درست مدت اندکی بعد از آنکه ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید را برعهده گرفت، دیدارهایی با ترامپ برگزار کرد و از او خواست تا درباره نقش‌های پیش روی کوشنر و «ایوانکا ترامپ» دختر ارشد ترامپ و همسر کوشنر در دولت ترامپ بحث کند.

«مایکل ولف» نویسنده کتاب «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» می‌گوید، کلی ظاهراً به دنبال ایجاد تغییرات و برقراری نظم در کاخ سفید شود و تمایل به دسترسی به ترامپ و دفتر وی داشت.

طبق این کتاب، کلی تمایل به یافتن راهی برای بیرون کردن کوشنر و ایوانکا ترامپ بی‌تجربه از کاخ سفید داشته است و این در حالی است که ترامپ یک نقش بزرگتری برای داماد خود در عرصه سیاست ملی و جهانی در نظر گرفته بود.

ولف اینگونه نوشت:‌«ژنرال کلی در همان نشست اولیه با رئیس‌جمهوری، جرد کوشنر و ایوانکا را در دستور کار قرار داد تا ببیند که رئیس‌جمهور نقش آنها را چگونه می‌بیند و اینکه چه چیزهایی به اعتقاد او کارساز است و کارساز نیست و چه چیزهایی در این خصوص پیش‌بینی می‌شود».

وی ادامه داد: «هدف تمامی این بحث‌ها یک شیوه سیاسی برای آغاز کردن بحثی برای بیرون کردن آنها (از نقش سیاسی در کاخ سفید) بود».

ولف ادامه داد، این در حالی بود که ترامپ از تمامی جنبه‌های عملکرد کوشنر و ایوانکارا رضایت داشت و معتقد بود که در نقطه‌ای از زمان ممکن است که جرد کوشنر بعنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب شود.

ترامپ در یک پیام توییتری، کتاب ولف را یک کتاب جعلی خواند.

 



دیدگاهها بسته شده است.