آخرین خبرها از ساختمان جدید خانه تئاتر و یک نمایش نیمه کاره

به گزارش عرصه، در حالی که خانواده زنده‌یاد جعفر والی از احتمال اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در سالروز تولد این کارگردان و بازیگر تئاتر که یک سالی از درگذشت‌اش می‌گذرد خبر داده بودند، ایرج راد زمان اجرای آن را به آماده شدن و نصب صندلی‌ها و تجهیز کامل ساختمان جدید خانه تئاتر موکول کرد.

راد که به عنوان مدیرعامل پیشین خانه تئاتر مسئولیت پیگیری امور، تجهیز ساختمان جدید این خانه را برعهده دارد از مدتی قبل در حال تمرین نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» به همراه هرمز هدایت بود تا نمایش نیمه کاره مانده جعفر والی به صحنه برود.

این نمایش قرار بود در صورت فراهم شدن شرایط به مناسبت سالروز تولد جعفر والی در ۲۲ دی، افتتاح کننده سالن نمایش ساختمان جدید خانه تئاتر باشد ولی فعلا شرایط مهیا نشده است.

این بازیگر با بیان اینکه تمرین‌های نمایش با جایگزینی داریوش مؤدبیان به جای هرمز هدایت پیگیری شده است به عرصه گفت: نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» تقربا برای اجرا آماده شده است، اما هنوز ساختمان خانه تئاتر به طور کامل تجهیز نشده تا امکان اجرا و افتتاح مهیا شود و امیدواریم تا پایان سال این اتفاق عملی شود.

او با تاکید براینکه فقط پیش‌بینی شده بود که در دی‌ماه این ساختمان یا دست‌کم سالن‌ نمایش‌ آن افتتاح شود، افزود:‌ صندلی‌های خریداری شده وارد شده اما از گمرک کامل ترخیص نشده‌اند و همچنین سیستم‌های خریداری شده برای تجهیز سالن نیازمند حضور متخصص از ایتالیا است که برای این کار باید زمان مشخصی تعیین شود و از آنجا که این جریان پروسه اداری هم دارد احتمالا به زمان طولانی‌تری از اواخر دی‌ماه نیاز است.

راد ادامه داد: در تلاش هستیم تا چند روز آینده صندلی‌ها از گمرک ترخصی شوند و بعد حمل و نقل و مسائل اجرایی و آوردن متخصص را پیگیری کنیم که امیدوارم تا پایان سال تمام شود.

خانه تئاتر در حال حاضر حدود یک دهه است که در یک پاساژ تولیدی در اطراف چهارراه ولیعصر (عج) واقع شده و در این سال‌ها مهلت حضور اهالی خانه تئاتر در این مکان مرتب تمدید شده است.

طبق آنچه مسئولان خانه تئاتر اعلام می‌کردند به نظر می‌رسید سال ۹۵ آخرین سال استقرار خانه تئاتری‌ها در یکی از طبقات این پاساژ باشد، اما این زمان یک سال دیگر هم توسط شهرداری تمدید شد و از ابتدای امسال تلاش‌هایی برای افتتاح ساختمان جدید در خیابان سمیه صورت می‌گیرد.

در ساختمان جدید بخش‌های مختلفی درنظر گرفته شده از جمله سالن نمایش که یک بلک باکس حدود ۲۰۰ متری با ظرفیت ۱۸۰ تا ۲۰۰ تماشاگر است.

همچنین وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی (سید رضا صالحی امیری) یک سال قبل برای تکمیل ساختمان جدید حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار ویژه کمک کرد که طبق گفته ایرج راد بخش زیادی از تجهیزات بواسطه‌ی همان کمک مالی تهیه شده است.



دیدگاهها بسته شده است.