انتقاد شدید معاون وزیر خارجه سوریه از دی میستورا


معاون وزیر امور خارجه سوریه به شدت از استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه انتقاد و او را به جانبداری متهم کرد.

به گزارش عرصه به نقل از روسیا الیوم، فیصل المقداد در نشست سازمان موسوم به «جوانان انقلاب» گفت: قانون اساسی سوریه تنها در سرزمین سوریه شکل می گیرد و باید به قانون اساسی موجود احترام گذاشت؛ قانونی که از مترقی ترین قوانین در جهان است و نمی توان احکام و بندهای آن را نادیده گرفت.

وی تاکید کرد: سوریه تلاش کرده است در تمام فعالیت های مربوط به حل و فصل بحران همکاری کند که از جمله آنها مذاکرات آستانه و ژنو است. هیأت دمشق در هشتمین دوره آن نیز شرکت کرد که هیأت ریاض پیش شرط هایی را مطرح کرد که دولت سوریه هرگز با آن موافقت نخواهد کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: برخی کشورها از این کنفرانس ها و فرستاده های بین المللی به دنبال دستاورد سیاسی بودند؛ چرا که در میدان و به صورت نظامی شکست خورده اند.

فیصل المقداد عنوان کرد: فرستاده سازمان ملل به سوریه به نقش متوازن و شفاف و جدی خود برای گفتگوی ملی سوریه که قرار بود اواخر ماه جاری برگزار شود، عمل نکرد و این مسئله برای دولت سوریه غافگلیر کننده نیست چرا که دی میستورا و حامیانش در حل و فصل سیاسی بحران جدی نیستند.

این مقام سوری گفت: اینکه دی میستورا صرفا به مشارکت در کنفرانس نمایندگان سوریه شرکت می کند، اقدامی غیر مسئولانه و متناقض با مأموریت وی است.

وی گفت: مخالفان ریاض نماینده ملت سوریه نیستند بلکه به دنبال منافع خود و حامیانشان هستند، ولی با این وجود دولت سوریه از همه مذاکرات ملی که نماینده ملت سوریه باشد، استقبال می کند.

نماینده وزیر خارجه سوریه در پاسخ سوالی در مورد اوضاع شمال سوریه گفت: ما ملت واحدی هستیم و جامعه سوریه شاهد تکثرگرایی است که در طی هزار سال شکل گرفته است.



دیدگاهها بسته شده است.