تجهیز انبارهای هلال احمر در اولویت است

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با عرصه، در مورد کاهش ظرفیت انبارهای هلال احمر در جریان حوادث اخیر کشور گفت: در شرایط فعلی به دلیل وقوع زلزله امکانات انبارهای هلال احمر استفاده شده است و باید به سرعت جایگزینی انجام شود.

وی افزود: هلال احمر یک حداقلی را برای انبارها در شهرهای مختلف کشور در نظر گرفته است که همیشه باید این میزان موجودی در انبارها تامین شود و اگر مشکلی در یکی از شهرها پیش بیاید؛ امکانات از انبارهای مختلف ارسال می‌شود.

استاندار تهران گفت: همیشه سعی می‌کنیم حداقل‌های مورد نیاز برای انبارهای هلال در استان‌های مختلف را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه همواره با کمبود بودجه روبه‌رو هستیم به ویژه در سال‌های اخیر این مشکل بیشتر است، اما بحث مربوط به نیازهای هلال احمر باید در اولویت قرار گیرد.  اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز انبارهای هلال احمر نیز از ماده ۱۰ و ۱۲ که برای مدیریت بحران است؛ تامین می‌شود.

مقیمی گفت: هلال احمر هم باید همیشه برای دریافت بودجه و تامین امکانات فعال باشد. مردم هم کمک می‌کنند و ان شاء الله کمبودها جبران خواهد شد.

به گزارش عرصه، مرتضی سلیمی-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیش از این در گفت‌وگو با عرصه، اظهار کرده بود: با توجه به استفاده از ظرفیت انبارهای هلال احمر برای زلزله‌های اخیر، این انبارها شدیدا نیاز به تقویت دارند و دولت باید در این زمینه کمک کند. با توجه به اینکه در زلزله‌های اخیر از موجودی‌های انبارها استفاده کرده‌ایم شدیدا نیاز داریم که اقلام ۱۶ گانه را در انبارهای جمعیت هلال احمر در تهران و استان‌های معین آن که شامل قم، مرکزی قزوین سمنان و مازندران است را تقویت کنیم. امیدوارم دولت کمک خوبی کند تا بتوانیم این انبارها را تامین کنیم.

افزون بر این چندی پیش شاهین فتحی -معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به عرصه گفته بود که دپوی اقلام امدادی در انبارهای هلال احمر نسبت به حادثه‌ای که ممکن است در تهران رخ دهد کم است.



دیدگاهها بسته شده است.