هندیجان در بن بست توسعه/سازمان منابع طبیعی یکی از بدبختی های کشور


اهواز ـ نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس با انتقاد از اینکه هندیجان در بن بست توسعه قرار گرفته گفت: هندیجان ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی، نفت و گاز، کشتی سازی، صید و صیادی دارد.

به گزارش عرصه،، گل مرادی عصر امروز جمعه در جلسه شورای اشتغال هندیجان با تقدیر از همت استاندار برای حل مشکلات اظهار کرد: وضعیت موجود بسیار نابسامان است و با این همه ظرفیت در هندیجان همه باید نگران وضع باشیم؛ هم اینکه نتوانستیم از ظرفیت ها استفاده لازم را داشته باشیم و هم مردم انتظار دارند و واقعا گرفتار هستند.

وی افزود: وضعیت فعلی موجود در کشور و استان خوزستان خروجی کار نهادهای سیاسی و اقتصادی کشور حداقل در دو دهه اخیر است؛ بهانه جنگ و آثار بعد از آن را شاید بتوان به دو دهه ربط داد ولی در دو دهه گذشته نمی توان مشکلات امروز را متوجه مسئولان امروزی دانست.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس با اشاره به اینکه از دو دهه اخیر چنان بد عمل کردیم که وضعیت امروز ایجاد شده و اگر ما نیز متفاوت عمل نکنیم وضعیت در آینده بدتر می شود، تصریح کرد: واگرایی که در ارکان قدرت و تصمیم گیری کشور وجود داشت نیز باعث بروز وضعیت فعلی شده پس ما نیازمند همگرایی بین ارکان مختلف مسئولان، نمایندگان، نخبگان و فرهنگیان هستیم.

گل مرادی با انتقاد از اینکه هندیجان بنا به دلایل مختلف در بن بست توسعه قرار گرفته بیان کرد: هندیجان در زمینه کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز، کشتی سازی، صید و صیادی، گردشگری، فناوری، صنایع دانش بنیان ظرفیت های بسیاری دارد ولی به جرئت در مجموع کمتر از ۲۰ درصد از آنها استفاده می کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در مجلس با پیگیری های خوب وزارت راه یک موافقت ضمنی برای برقراری راه آهن بندر امام و ماهشهر به بوشهر برقرار شود که در صورت تحقق این رخداد از سمت هندیجان یک اتفاق بزرگ است و می تواند یک راهکار خیلی خوب برای خروج این شهرستان از بن بست توسعه باشد.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندری و صنعتی برای بهره گیری معافیت ها و مزیت هایی که در بنادر و مناطق ویژه است را نیز به شدت دنبال می کنیم؛ در کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر نیز اعلام کردم که امیدیه و هندیجان ظرفیت های بسیاری برای منطقه ویژه شدن را دارند که در مقابل آنها پذیرفتند در صورت ارائه طرح توجیه قوی این دو شهرستان نیز به منطقه آزاد تبدیل می شوند.

گل مرادی با اشاره به اینکه یکی از بدبختی های کشور همین منابع طبیعی است، عنوان کرد: در زمینه صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت منطقه گردشگری بحرکان می توان توسعه بسیاری را برای شهرستان رقم زد.



دیدگاهها بسته شده است.