نعمت‌پور: دوست ندارم درباره خداحافظی از کشتی صحبت کنم

به گزارش عرصه،  طالب نعمت پور فرنگی‌کار قهرمان جهان در وزن ۸۴ کیلوگرم رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ مجارستان، به علت دوپینگ خیلی زود از دنیای قهرمانی وداع کرد و این در حالی بود که همان موقع گفته می‌شد، یکی از هم‌تیمی‌های نعمت‌پور در این قضیه نقش داشته است.
حمید سوریان آن زمان به عرصه گفت: متأسفانه اتفاقی که سهوی برای طالب رخ داده، زوایای مختلفی دارد که خیلی ناگوار است! یکی از هم‎تیمی‎ها که امیدوارم عمدی در کارش نباشد، داروی غیرمجاز را به طالب می‎دهد و او که نمی‎دانسته غیرمجاز است، استفاده می‎کند و این اتفاق رخ می‎دهد.
با اعلام فدراسیون جهانی، نعمت‌پور در رقابت‌های جام جهانی۲۰۱۴  که به میزبانی تهران برگزار شد، از مواد آنابولیک استرویید استفاده کرد و به مدت دو سال از حضور در همه میادین ورزشی محروم شد تا اینکه قبل از المپیک ۲۰۱۶ بار دیگر توسط محمد بنا به اردوی تیم ملی دعوت شد که این بار آژانس جهانی ضد دوپینگ اعلام کرد: “با توجه به سابقه قبلی این کشتی‌گیر و عدم توجه به این موضوع، محرومیت نعمت‌پور به مادام‌العمر تغییر پیدا کرد”.
نعمت‌پور بعد از این اتفاقات، زیاد در رسانه‌ها صحبت نکرد و بی سروصدا کنار رفت. در روزهای اخیر با این قهرمان سابق جهان گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

چرا زیاد درباره اتفاقات دوپینگ صحبت نکردید؟
هیچ موقع دوست نداشتم راجع به این موضوع صحبت کنم، چون اتفاق‌هایی افتاده که خارج از بحث اخلاق است و همیشه سعی کرده‌ام از این داستان دوری کنم.

درباره اینکه قبل از المپیک ریودوژانیرو به اردوی تیم ملی دعوت و بعد از آن مادام‌العمر محروم شدی و اینکه گفته می‌شد کسانی از داخل کشور برای این رأی خط داده‌اند، صحبت نمی‌کنید؟
نمی‌توانم به این شایعات گوش کنم و برای تصمیمی که راجع به من گرفته شده، احترام قائل هستم.

بین نعمت‌پور و حبیب‌الله اخلاقی یک نفر باید در المپیک لندن به روی تشک می‌رفت، هنوز از نرفتن به آن پیکارها ناراحت ناراحت هستی؟
شرایط خوبی داشتم اما کادر فنی به جمع‌بندی رسید که من نباشم و همیشه می‌گویم که خوشبین بودم مثل هم‌تیم‌هایم سوریان، نوروزی و… می‌توانستم آنجا خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم و سال بعد از المپیک، قهرمان جهان شدم. زندگی ورزشی برای من به صورتی جلو رفت که تلخ‌ترین اتفاقات برای یک ورزشکار رقم خورد؛ مصدومیت، جراحی، خط خوردن. کشتی من طبق سلیقه‌  کادر فنی نبود و در رقابت‌های جهانی نیز یک بار به قرعه‌ به اسرائیل خوردم.

از عملکردت در کشتی راضی هستی؟
با این مشکلات تا جایی که توانستم تلاش کردم ولی سهم من از ورزش این بود که با دو طلای بازی‌های آسیایی و جهان از کشتی خداحافظی کنم.

بعد از محرومیت برای کشتی گرفتن در مسابقات رسمی دلتنگ شدی؟
همیشه دلم با کشتی است و رقابت‌ها را می‌بینم و اتفاقات را رصد می‌کنم اما باید در این مقطع به امور دیگر زندگی‌ام بپردازم.
کسی که باعث شده دوپینگی شوی را می‌بخشی؟
(باکمی مکث) دوست ندارم راجع به این موضوع صحبت کنم.
صحبت پایانی؟
امیدوارم کشتی ایران همواره در میادین مهم بین‌المللی بدرخشد و کشتی‌گیران ایران مانند گذشته در جهان بهترین باشند.
گفت‌وگو از خبرنگار عرصه منطقه لرستان مهران مریدی



دیدگاهها بسته شده است.