سهم ۵۰ درصدی زنان از تولیدات عشایری و روستایی آذربایجان غربی

به گزارش عرصه، معصومه ابتکار در افتتاح کانون فرهنگی عشایر افزود: زنان آذربایجان غربی سهم ۵۰درصدی در تولیدات عشایری و روستایی استان را دارند که باید به این اقدامات بهاداده شود.

ابتکار با تاکید به اینکه روستاها یکی از اهداف های راهبردی کشور هستند تصریح کرد: اشتغال پایدار روستایی به معنای توسعه همه جانبه بخش های مختلف روستا بوده و همه دستگاه های دولتی برای رسیدن به شرایط مطلوب در روستاها تلاش می کنند.

معاون رییس جمهور در امور بانوان با تاکید به بازگشت هر روستا به هویت خود افزود: بازگشت هر روستا به هویت قبلی خود باعث رونق کار و اشتغال،توسعه روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

ابتکار ادامه داد: آذربایجان غربی ظرفیتهای بسیار خوبی در آموزش تخصصی مربوط به مهارت های اشتغال روستایی دارد و همکاری که معاونت امور زنان با سازمان فنی حرفه‌ای صورت داده موجب اشتغال و آموزش زنان شده است.

وی خاطرنشان شد:  امروزه جامعه جهانی به محصولات ارگانیک توجه خاصی دارد، لذا باید به آموزش زنان روستایی درتولید محصولات ارگانیک توجه شود تا هم رشد اقتصاد و هم سلامت جامعه را باعث شوند تاروستاها سرمنشاء تولید و اشتغال شوند.



دیدگاهها بسته شده است.