حمایت والدین انگلیسی از منع تردد خودروها در اطراف مدارس

به گزارش عرصه، اکثریت والدین انگلیسی این روزها با توجه به نگرانی‌های روزافزون نسبت به افزایش بی‌رویه آلودگی هوا که منجر به آسیب‌رسانی بلندمدت به صدها هزار نوجوان و جوان انگلیسی می‌شود، خواستار ممنوعیت تردد خودروها در مناطق اطراف مدارس به ویژه در ساعات اولیه و پایانی کار مدارس شده‌اند. در این میان تنها  ۱۳ درصد از والدین با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

طبق تحقیقات، صدها هزار کودک در معرض آلاینده‌های بیش از حد مجاز در اطراف مدارس خود هستند و کارشناسان سلامت مکررا در مورد خطرات طولانی مدت این آلودگی‌ها برای سلامت کودکان هشدار داده و این معضل را به عنوان یک خطر اضطراری برای سلامت عمومی در نظر گرفته‌اند.

دولت انگلیس به طور گسترده ای به علت کمبود اقدامات مورد نیاز در این رابطه مورد انتقاد قرار گرفته و هفته گذشته برای سومین بار در دادگاه عالی به خاطر برنامه‌های ناقص و غیرقانونی خود برای مقابله با آلودگی هوا شکست خورد.

به گزارش گاردین، آلیسون کوک، مدیر سیاست‌گذاری بنیاد ریه در انگلیس در این رابطه بیان کرد: اکنون در انگلیس ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کودکانمان هر روز در معرض مقادیر خطرناکی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند. با توجه به این که ریه‌های کودکان در حال رشد است بنابراین آنها نسبت به افراد بزرگسال بسیار آسیب پذیرتر بوده و مواد سمی موجود در هوا می‌تواند رشد ریه‌های آنها را با مشکل مواجه کرده و آنها را دچار مشکلات سلامتی عدیده‌ای کند.



دیدگاهها بسته شده است.