سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده است

به گزارش عرصه، علی افراشته در مراسم معرفی آثار برتر جشنواره فیلم فجر و تقدیر از آثار این جشنواره با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده و آنطور که باید جایگاه خود را پیدا نکرده است. بحث آسیب‌های اجتماعی دامنه‌ای وسیع و گسترده دارد و باید در این زمینه توجه جدی و همه جانبه وجود داشته باشد. وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور به مرز بحرانی رسیده و تا حدودی امنیت اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی حتی در حوزه قانونگذاری هم به آسیب‌های اجتماعی توجه جدی نشده و علت هم این است که شاید فهم درستی از این مساله در کشور وجود ندارد. سینما می تواند جامعه را متحول کند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کند. به اعتقاد بنده سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده و آنطور که باید شناخته نشده و این در حالی است که باید برای فیلم اجتماعی امتیاز ویژه قائل شویم.

معاون اجرایی رییس مجلس همچنین به برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد به مواد مخدر، ۵ میلیون معتاد به مصرف مشروبات الکلی، ۲۰۰ هزار سقط جنین، ۳۵ هزار مبتلا به ایدز، ۳ میلیون زن بی‌سرپرست، ۷۰۰ هزار زن رها شده، ۴۵۰۰ خودکشی و ۳۰۰۰ مورد فرار از خانه وجود دارد.



دیدگاهها بسته شده است.