اعتماد متقابل ملت و دولت برای پیشرفت کشور ضروری است


ارومیه – معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: برای توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور باید اعتماد متقابل بین دولت و ملت تقویت شود.

به گزارش عرصه،، لعیا جنیدی ظهر پنجشنبه در جلسه بزرگداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری در ارومیه با بیان اینکه اعتماد متقابل بین دولت و ملت ضروری است اظهارداشت: این اعتماد از راه گفتگوی متقابل حاصل می شود ولی اگر بین دولت و ملت سوءتعبیر باشد هیچ وقت این اعتماد متقابل ایجاد نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه راه پیشرفت و توسعه کشور پیوستگی بین دولت و ملت است اضافه کرد: تا زمانی که یاد نگیریم چگونه باید با یکدیگر تعامل داشته و صحبت کنیم شاهد سوءتعبیر بین حرف دولت و حرف ملت خواهیم بود.

جنیدی با بیان اینکه باید برای اتحاد، انسجام و یکپارچگی در کشور دولت و ملت منسجم باشند گفت: مابرای حفظ امنیت کشور و محافظت از آن نیازمند تقویت قدرت گفت و گو با همدیگر هستیم و باید به عدم توانایی گفتگو باهمت جمعی پایان دهیم تا به وفاق ملی برسیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اتحاد و انسجام ادیان و مذاهب مختلف در آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر تمام ادیان و مذاهب مختلف با اتحاد، بردباری و همدلی در این خطه از کشور زندگی مسالمت آمیز دارند و استان آذربایجان غربی الگوی بی نظیری از اتحاد اقوام در کشور به شمار می رود.

جنیدی اعلام کرد: این اتحاد و انسجام در حالی است که در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای همسایه شاهد بی احترامی، هتک حرمت انسانی به یکدیگر هستیم اما در کشور ایران که دارای تمدن غنی است ادیان با صلح و آرامش زندگی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود از قوه قضائیه به عنوان نماد و مظهر حاکمیت قضایی نام برد و تاکید کرد: طبق قانون اساسی همه مردم باید دربرابر قانون مساوی باشند،قانون مدون در جامعه حتی با وجود نقایص آن باید بی هیچ تبعیضی اجرا شود و همگان دربرابر آن مساوی هستند پس نباید قانون سلیقه ای اجرا شود.

جنیدی همچنین استقلال وکلا را مورد تاکید و اشاره قرار داد و افزود: استقلال وکلا یک خواسته صنفی نیست بلکه به سبب حق دادخواهی ملت، وکیل نیاز به استقلال دارد تا وظایف خود  را از این طریق بخوبی انجام دهد.



دیدگاهها بسته شده است.