فصلنامه «نقد و بررسی کتاب» منتشر شد

به گزارش عرصه، در تازترین شماره فصلنامه «نقد و بررسی کتاب» در بخش مقالات این آثار منتشر شده است:

میمون و نامیمون، بازتاب/شهر و شهرداری، رنگباران/ پرویز دوائی. با کازوئوایشیگورو، برنده جایزه ادبیات نوبل در ۲۰۱۷ و کارهای او آشنا شویم/ اردشیر لطفعلیان.سرنوشت روانکاوی فروید/ فرید جواهرکلام. آگاهی حافظ/ علی حصوری. سخنور خشمگین یَمگان/ شهرام امیرپور سرچشمه. جین آستین، نویسنده‌ای پرتألیف و پیشتاز/ فیروزه دیانت. تأسیس اولین مدرسه ایران در ارومیه…/ علیرضا دهقان. کتابخانه‌های وقفی و چند و چون استفاده از آن/ محمد فرح‌زاد.موهبت تداعی معانی در کار تحقیق/ ایرج پارسی‌نژاد.

در بخش شعر این شماره مطلبی به قلم فرهاد عابدینی نوشته شده که به بازخوانی شعر «اسب» ـ سروده علیرضا بهرامی ـ اختصاص دارد. نام تو شد پیرهنم/ مهرانگیز رساپور، ۱۵ کوتاه مثل آه/ منصور اوجی، امروز… دیروز/ علی گرکانی دیگر مطالب منتشر شده در این بخش است.

بخش کندوکاو به مطلبی با عنوان لنین و انقلاب اکتبر، روایت سنجابی، ملکی و صدیقی از مخالفت با رفراندوم دکتر مصدق نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان اختصاص پیدا کرده است.

رهبران چین در ۵ سال آینده/، به هر کجا که روی، ظاهرا، آسمان به همین رنگ است!،شروع کار دانشکده/ ویکتوریا دانشور، پدر بستک، اولین شهردار بستک/ احمد حبیبی. از دیگر مطالب منتشر شده این فصلنامه است. همچنین در بخش نام بعضی نفرات این نشریه  این عناوین منتشر شده است:به یاد مسعود هدایت/ سیدحسن امین، چه زود گذشت! به یاد جمشید ارجمند/ ویکتوریا افشار، هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق، به یاد زین‌العابدین بلادی/ محمدحسین عزیزی.

«نه، این برف را دیگر سرِ باز ایستادن نیست» داستانی از امین فقیری/ پیدایش و تحولات اصول فقه بیژن نامور/ نقدی بر کتاب «کودتا» نوشته دکتر آبراهامیان/ علی میرفطروس، نگاهی به ترجمه فارسی «الثابت و المتحول»/ حسن اکبری بیرق دیگر مطالب منتشر شده در این شماره فصلنامه «نقد بررسی کتاب» است.



دیدگاهها بسته شده است.