جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ به کار خود پایان داد

به گزارش عرصه، در این مراسم که در سالن ایران موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد،حجت‌الاسلام کاویانی‌راد معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:یک اثر هنری می‌تواند تمام عزت،معرفت و داشته‌های یک ملت را به تصویر بکشد همانطوریکه مردم ایران در طول هشت سال جنگ با تقدیم هزاران شهید از خاک کشور در برابر دشمنان دفاع کردند.

دراین مراسم،اسکندر یارنسب اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به واصل شدن ۳۰۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت:با انتخاب هیات داوران ۶۲۷ اثر در این نمایشگاه به نمایش درآمد. این نمایشگاه فرصت خوبی را به وجود می‌آورد تا هنرمندان چهار نسل انقلاب در بخش هنرهای تجسمی حضور یابند.این نمایشگاه  در ردیف فعالیت‌های خوب دوران معاصر قرار خواهد گرفت زیرا نگاه هوشیارانه‌ای نسبت به این موضوع در بین هنرمندان اتفاق افتاده است. در نمایشگاه «سرچشمه سرخ»، یک معنی تاریخی در سال ۶۰ پس از گذشت ۳۷ سال در آستانه سال ۱۳۹۷ بازخوانی می شود و اگرچه سال‌های زیادی از شهادت شهدای هفتم تیر می گذرد اما آثار بسیار معاصر، تازه و ممتاز تهیه شده است.

وی همچنین خطاب به حجت‌الاسلام مازنی نماینده مجلس که در این مراسم حضور داشت گفت:عرصه هنرهای تجسمی مظلوم‌ترین عرصه محسوب می‌شود و در برخی موارد متاسفانه افرادی موسسات فرهنگی و تبلیغاتی را در دست گرفته‌اند که تخصصی در این زمینه ندارند و خیلی از هنرمندان به دلیل عزت نفس نقشی در این این عرصه ندارند چون امکان راه‌اندازی چنین موسساتی را ندارند و امیدواریم مجلس در این زمینه به کمک چنین هنرمندانی بشتابد.



دیدگاهها بسته شده است.