قیمت جهانی نفت سقوط کرد


پس از این که چین اعلام کرد بر تعداد زیادی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع می‌کند و احتمال جنگ تجاری بین این دو کشور بر چشم‌انداز رشد جهانی سایه انداخت، قیمت نفت سقوط کرد.

به گزارش عرصه، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پس از این که چین اعلام کرد بر تعداد زیادی از کالاهای آمریکایی، شامل محصولات کشاورزی، تعرفه وضع می‌کند و چشم‌انداز جنگ تجاری بین این دو کشور رشد اقتصاد جهانی را به مخاطره می‌اندازد، پررنگ‌تر شد، قیمت نفت سقوط کرد.

چین که بزرگترین واردکننده مواد خام در جهان است در مقابل برنامه دولت ترامپ که در نظر دارد تعرفه‌هایی را بر ۵۰ میلیارد دلار از واردات سالیانه چین وضع کند، تعرفه‌هایی را بر واردات آمریکا وضع کرد که دربرگیرنده واردات سویا، هواپیما، خودرو، مشروبات الکلی و مواد شیمیایی است.

بازارهای سهام و پیش‌خرید کالا به شدت افت کردند که این منعکس‌کننده رشد نگرانی‌ها در بین تاجران و سرمایه‌گذاران است.

قیمت نفت برنت که با آغاز این تنش‌ها از این هفته از اوج ۷۰ دلاری خود به زیر کشیده شده است، تنها ظرف امروز و تا ساعت ۱۶:۲۱ به وقت تهران، ۱.۲۳ درصد سقوط کرد و به هر بشکه ۶۶.۸۹ دلار رسید. به این ترتیب این هفته سقوط قیمت نفت به نزدیک ۵ درصد رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا این لحظه ۱.۱۸ درصد سقوط کرده است و به ۶۲.۳۳ دلار برای هر بشکه رسیده است.

قیمت‌های نفت امروز از جهت دیگری هم تحت فشار هستند. در اواخر روز چهارشنبه هر هفته سازمان اطلاعات انرژی آمریکا میزان ذخایر انبارهای نفت خام این کشور را اعلام می‌کند که انتظار می‌رود این هفته شاهد افزایش این ذخایر باشیم.

طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود میزان ذخایر نفت خام انبارهای نفت تجاری آمریکا، این هفته برای دومین هفته متوالی افزایش یابد و ۲۰۰۰۰۰ بشکه به سطح آن افزوده شود.

دومنیک چریچلا، یکی از شرکای ارشد موسسه مدیریت انرژی نیویورک، می‌گوید: مهم‌ترین عامل خارجی موثر بر جهت‌گیری کوتاه‌مدت قیمت‌های نفت، در شرایط فعلی با پیش‌بینی وقوع جنگ تجاری و نوسانات شدید بعد از آن، بازار سهام است.



دیدگاهها بسته شده است.