پوتین: هم راستا با نتایج نشست آستانه با یکدیگر همکاری می‌کنیم


رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری مشترک رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه اعلام کرد: هم راستا با نتایج نشست آستانه با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

به گزارش عرصه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دقایقی پیش در نشست خبری مشترک رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه به بیان مواضع این کشور در خصوص سوریه پرداخت.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست سه جانبه اعلام کرد: درباره تداوم همکاری ها به منظور حل بحران سوریه به ویژه در چارچوب نشست های آستانه به توافق رسیدیم.

ولادیمیر پوتین ادامه داد: مذاکرات در فضایی سازنده صورت گرفت و بر مسائل مشترکی تأکید گردید. همچنین، درباره گام هائی با هدف برقراری ثبات در سوریه نیز تبادل نظر کردیم.

وی تصریح کرد: با عملیاتی بی سابقه موفق شدیم تا افراد مسلح را از منطقه غوطه شرقی خارج کنیم.

پوتین اضافه کرد: سه کشور روسیه، ترکیه و ایران از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه حمایت می کنند و نیز به مشارکت در تقویت حاکمیت سوریه مشتاق هستند. هدف ما ایجاد صلح و آرامش  در سراسر سوریه است.

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد: گفتگوهای ملی سوریه باید اجرائی شود؛ چرا که سوری ها باید خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند. اما، گروه های تروریستی تلاش می کنند آشتی ملی در سوریه را بر هم بزنند و در این راستا آنها عملیات های تحریک آمیزی را انجام می دهند.

 وی ادامه داد: همه طرفها باید به قطعنامه شورای امنیت درباره حل بحران انسانی در سوریه پایبند باشند. پس از پایان بحران سوریه نیز بازسازی این کشور آغاز می شود.



دیدگاهها بسته شده است.