علل مرگ تهرانی‌ها در سالی که گذشت /اخطاریه هواشناسی درباره بارش‌های امشب

به گزارش عرصه، تحریریه اجتماعی عرصه تا زمان انتشار این بسته خبری حدود ۶۰ محتوای خبری شامل خبر و گزارش روی خروجی خود قرار داده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین اخبار امروز آمده است:

سمیع‌الله حسینی مکارم – سرپرست شهرداری تهران- در گفت‌وگو با عرصه گفته است که «در دوران سرپرستی ایده‌ای برای شهردار شدن ندارد.» وی در این گفت‌وگو همچنین اضافه کرده است که قطعا اقداماتی که شهرداری تهران در زمینه‌های متعدد اعم از نگهداشت شهر، فعالیت‌های خدماتی و عمرانی، موضوعات حمل و نقل و ترافیک به ویژه بحث پیگیری خطوط مترویی انجام داده است در اولویت‌های کاری من نیز قرار دارد و به صورت جدی آنها را پیگیری خواهم کرد.»

علی اعطا – سخنگوی شورای شهر تهران- اسامی اعلام شده در خصوص گزینه‌های شهرداری را گمانه زنی رسانه‌ای دانست و تاکید کرد: « هنوز گزینه‌های شهرداری انتخاب نشدند.»

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها در سال گذشته چه بود؟   بر اساس آمارهای سازمان ثبت ‌احوال استان تهران از ۵۷۲۹۷ واقعه فوت ثبت شده در استان تهران، ۳۲۱۲۳ نفر مرد و ۲۴۸۲۳ نفر زن بوده‌اند که از مهم‌ترین دلایل فوت تهرانی‌ها نیز می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

جمشید کرمانچی – مشاور معاون درمان وزارت بهداشت- اعلام کرد که اعتبار ۳ میلیاردی برای درمان بیماران پروانه‌ای در نظر گرفته شده است. به گفته وی، مقرر شده است که بیماران ای‌بی دفترچه بیمه پایه داشته باشند. به این ترتیب اگر بیمار شهری باشد، دفترچه خدمات درمانی یا تامین اجتماعی دارد و اگر روستایی باشد، می‌تواند با فرم ارجاع پزشک روستا به شهر آمده و خدمات مورد نیازش را دریافت کند. این خدمات هم مشمول بیمه هستند و بخشی از فرانشیز سهم بیمار را وزارت بهداشت پوشش می‌دهد.

میثم رمضانی – رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی- نیز از وضعیت نامناسب مراکز درمانی تالاسمی در تهران انتقاد کرده و گفته است که «متاسفانه این مراکز وضعیت خوبی ندارند؛ البته وضعیت مراکز درمان تالاسمی در شهرستان‌های دورافتاده کشور تا این اندازه اسفناک نیست. بیماران تهرانی برای تزریق خون ممکن است در بخش شیمی درمانی و راهروهای مراکز درمانی بستری شوند.»

اشرف گرامی زادگان – مدیرکل حقوقی معاونت امور زنان و خانواده- در گفت‌وگو با عرصه دلیل حذف ۴۰ ماده از لایحه «تامین امنیت زنان» را تشریح کرده و گفته است: این مواد به هیچ دلیلی حذف نشده‌اند مگر اینکه تکراری بوده‌اند.

مهدی علی اکبرزاده – مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش- نیز از پخش رسمی تلویزیون تعاملی سینا تا یک ماه آینده خبر داده است. طبق اظهارات وی، پروژه تلویزیون تعاملی، پروژه‌ای با هدف کاستن فاصله میان خانواده‌ها، اولیای مدارس و دانش‌آموزان از وزارت آموزش و پرورش است و تلاش می‌شود بسیاری پیام‌ها و درخواست‌های خود را بی‌واسطه به خانواده‌ها و سایر مخاطبان رساند.  

فریبرز غیبی – رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال – با اشاره به اینکه حدود ۱۳۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس به بیماری زغال بلوط آلوده شده‌اند، گفته است: دستورالعملی برای حفظ اکوسیستم جنگلی زاگرس تهیه و ۱۰ درصد بودجه زاگرس به احیای بلوط‌ اختصاص داده شده است، ولی این بودجه کافی نیست و نیاز داریم که تمام مسئولان توجه ویژه‌ای به زاگرس داشته باشند.

سازمان هواشناسی نیز  با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد و از رانندگان در برخی محورها و جاده‌ها خواست تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

 مرتضی مرادی پور – معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرده است: سومین کاروان سلامت به سرپل ذهاب می‌رود. ما تلاش می‌کنیم که رویکرد کارمان را به سمتی ببریم که کودکان و زنان را پوشش بدهیم. زیرا بر اساس گزارش‌هایی که از تیم‌های قبلی دریافت شده، نیاز است که اولویت اصلی ما زنان و ‌مادران باردار و کودکان و خردسالان باشد.

سردار حسین رحیمی – رییس پلیس پایتخت نیز اعلام کرده است که ۳۰ درصد از کل جرائم کشور در تهران رخ می‌دهد. وی همچنین تاکید کرده است: مقام معظم رهبری نیز بر تحول در کلانتری‌ها تاکید دارند و ما نیز تاکید داریم که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم و در همین راستا نیز اولین برنامه ما تحول در کلانتری‌ها است که باید در این رابطه بیشتر همت کنیم؛  چرا که اصلی‌ترین مساله در نیروی انتظامی بالاخص کلانتری‌ها سلامت و صحت عمل است.  

به گزارش عرصه، تیترهای زیر پنج خبر اول و پربازدید امروز تحریریه اجتماعی عرصه تا لحظه مخابره این گزارش هستند: 

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها در سال گذشته چه بود؟

یک پنجم جنگل‌های زاگرس آلوده به قارچ زغالی

واژگونی مرگبار اتوبوس اتباع هندی در گرمسار

ثبت اطلاعات ۷۵ هزار خودرو در طرح ترافیک جدید تا کنون

ایده‌ای برای شهردار شدن ندارم



دیدگاهها بسته شده است.