انتقاد سازمان بازرسی از عدم همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: سازمان بازرسی از عدم همکاری دستگاه ها و وزارتخانه ها با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان سازمان بازرسی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این جلسه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه سازمان بازرسی کشور گزارشی را از روند قاچاق کالا و ارز و عملکرد مسئولین در سازمانهای عضو این ستاد ارائه داد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گزارش نشان داد که بعضی از مسئولین و سازمان ها و ارگان هایی که مامور همکاری با این ستاد بوده اند، به وظایف قانونی خود عمل نکرده اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید سازمان بازرسی کل کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اعضای کمیسیون در نصب سامانه کنترل بار کامیون ها بود. بر این اساس، بر اساس این سامانه کامیون ها و تریلر ها از مبداء تا مقصد مورد بررسی قرار می گیرند و مبداء و مقصد آنها مشخص است.

موسوی لارگانی اظهارداشت: در این جلسه تاکید شد که گمرکات ما به تجهیزات الکترونیک مجهز شوند تا عملکرد آنها بهبود یابد و بتواند از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید کالای قاچاق بعد از کشف در چرخه خرید و فروش کشور قرار گیرد. به هر حال ضربه خود را به تولید و اقتصاد کشور وارد خواهد کرد. باید کالای قاچاق پس از کشف معدوم شود و یا اگر ارزی برای آن پرداخت نشده است، مسترد شود.

وی ادامه داد: گزارشی را هم به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده کرده بودند که به دلیل طولانی شدن جلسه مقرر شد در جلسه دیگری ایشان حضور یابند.



دیدگاهها بسته شده است.