الوفاق: پادشاه بحرین مسئول احکام صادره درباره اعدام بحرینی هاست


جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای به احکام اعدام دادگاه نظامی آل خلیفه علیه جمعی از شهروندان بحرین واکنش نشان داد و پادشاه را مسئول دانست.

به گزارش عرصه به نقل از العهد، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کرد که حکم های اعدامی که امروز دادگاه نظامی بحرین علیه جمعی از شهروندان غیر نظامی که مرتکب هیچ عملی خشونت بار نشده اند، تنها  با اهداف سیاسی، و برای ترور و انتقام جویی ازجوانان  بی گناهای انجام شده که تحت شکنجه وحشیانه و مخفیانه در بازداشت بوده اند.

الوفاق با تاکید بر اینکه این جوانان به اتهاماتی محکوم شده اند که اصلا به وقوع نپیوسته آورده است:  دادگاه نظامی این جوانان را در حالی به اتهام ( “داشتن نیت” اقدام به ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین) محکوم نموده که این دادگاه تحت مدیریت و اشراف شخص فرمانده نیروهای مسلح است و همچنین محکومان با قاطعیت هرگونه ارتباط و اطلاعی از قضیه را نفی نموده اند و تاکید کرده اند که برای پیش بردن این قضیه زیر وحشیانه ترین شکنجه ها بوده و در زندان هایی که حتی اسم و مکان آن را نمی دانسته اند مخفی نگاه داشته شده بوده اند.

الوفاق اضافه کرده است: پادشاه بحرین شخصا مسوول مستقیم این حکم های صادره است، حکم هایی که روند و جزییات آن به خوبی مشخص می سازد این محاکمه محاکمه ای سیاسی علیه شهروندان عادی بی گناهی ست  که هیچ ارتباطی به این قضیه ندارند.

این بیانیه آورده است: این حکم های ظالمانه غیر انسانی بوضوح بیانگر چگونگی رابطه رژیم با ملت است .

الوفاق اضافه کرده است : آیا این حکم ها به وضوح نتیجه شکست سیاسی رژیم و مجازات و مورد هدف قرار دادن شیعیان نیست؟ چه اینکه دادگاه سعی داشته قضیه را به عقاید و باورها و موجودیت تشیع در بحرین گره بزند.

جمعیت الوفاق افزوده است:  آیا این حکم ها آغازی بر اعدام های دسته جمعی در بحرین بدون هیچ پایه و اساسی ست؟

الوفاق در پایان از جامعه جهانی و بخصوص دولت آمریکا که مهمترین پایگاه نظامی اش در منطقه در بحرین قرار دارد و همچنین انگلیس که پایگاه نظامی خود را جدیدا در بحرین به راه انداخته و اتحادیه اروپا و مجامع بین المللی و در راس آنها سازمان ملل خواسته که اعدامهای ظالمانه سیاسی را در بحرین متوقف کنند و همچنین جلوی اهانت و گستاخی  به موجودیت تشیع در بحرین را که آماج شدیدترین هجوم ها ست بگیرند.

شایان ذکر است که دادگاه نظامی بحرین ساعاتی پیش حکم اعدام صادره علیه ۶ جوان فعال بحرینی را تأیید و برای اجرا نهایی کرد. این دادگاه درخواست تجدید نظر ارائه شده را وارد ندانست.

جوانان بحرینی مذکور اکنون تا اجرای حکم اعدام تنها به اندازه امضای «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور فاصله دارند و هر لحظه در صورت امضای پادشاه ممکن است اعدام گردند.

دادگاه نظامی بحرین ۴ دی ماه ۶ جوان بحرینی که ۵ تن از آنان شیعه اند را به اتهام طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح  به اعدام محکوم و تابعیت آنان را نیز سلب نموده بود. ۲ تن از این جوانان به نام های «سید علوی الموسوی» و «محمد المتغوی» از همراهان همیشگی و مدافعان آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بوده اند. المتغوی از اعضای دایره حقوقی جمعیت الوفاق نیز محسوب میشود.



دیدگاهها بسته شده است.