بسته اخبار اجتماعی در روز چهارشنبه

به گزارش عرصه، سرویس اجتماعی عرصه، امروز چهارشنبه بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

نام‌های محبوب تهرانی‌ها

درسال ۹۶ نام‌ پسرانه امیرعلی و نام دخترانه فاطمه بیشترین فراوانی را در استان تهران داشته‌اند.

حناچی: چهره زمخت و خشن تهران باید اصلاح شود

پیروز حناچی -یکی از هفت گزینه منتخب شورای شهر تهران- برای تصدی پست شهرداری با تشریح دغدغه‌های خود برای تهران، تاکید کرد: باید شهری بسازیم که از رنج‌ها و آلام مردم بکاهد.

شرط وزارت بهداشت برای واردات برنج/کیسه‌های برنج وارداتی برچسب‌گذاری می‌شوند

در پی ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تسهیل واردات برنج به کشور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نحوه نظارت بر ایمنی و سلامت برنج‌های وارداتی را تشریح و تاکید کرد: در دستورالعمل سازمان غذا و دارو میزان مجاز مواد و فلزات سنگین مانند آرسنیک و… بر اساس استانداردها تعیین شده و برنجی که این استانداردها را دارا باشد، می‌تواند برای ورود به کشور مجوز دریافت کند.

واردات دارو با دلار ۳۸۰۰ تومانی/ واریز مابه‌التفاوت ارز دارو به حساب وزارت بهداشت

دکتر برندگی -مدیر کل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو- با اشاره به دغدغه‌های بازار دارویی کشور مبنی بر نوسانات ارزی و بی‌پولی صنعت دارو، گفت: متأسفانه بسیاری از خطوط کارخانه‌های دارو به تدریج در حال بسته شدن هستند و این خطری است که جامعه داروسازی کشور احساس می‌کند.

تعیین مصادیق «بد حجابی» نباید به پلیس سپرده می‌شد

شهناز سجادی -دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری- ضمن بیان اینکه در طرح ارتقای امنیت اجتماعی ظاهراً فقط با زنان مقابله جدی شده است در عین حال گفت: به نظر می‌رسد نباید در مصوبه “طرح جامع عفاف و حجاب ” حدود عفاف و حجاب و تعیین مصادیق به اصطلاح بدحجابی به نیروی انتظامی به عنوان پلیس، سپرده می شد.

ثبت ۲۰ «طلاق» در هر ساعت/ کاهش ۳۰ درصدی «ازدواج‌»های ثبت شده

سید حسن موسوی چلک -رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران- با اشاره به روند افزایشی تعداد طلاق‌ در کشور در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۰ گفت: در سال ۹۰ به ازای هر ساعت ۱۶ طلاق ثبت شده است که این تعداد در سال ۹۶ به ۲۰ طلاق در هر ساعت افزایش یافته است.

چرا برخی دانش‌آموزان در آزمون رغبت شرکت نکردند؟

مسعود شکوهی -مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش- از شرکت ۹۷۰ هزار دانش آموز کلاس نهمی در آزمون رغبت و توانایی جهت هدایت تحصیلی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری حجم استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بالا بود به طوری که تقریبا ظرفیت هنرستان‌ها تکمیل شد.

دریافت «گواهینامه‌رانندگی» و«پروانه‌کسب» به شرط سوادآموزی درانتظار تعیین تکلیف مجلس

علی باقرزاده -رئیس سازمان نهضت سوادآموزی- با اشاره به باسواد کردن ۱۰ هزار معلول بی سواد در چندسال اخیر گفت: طبق سرشماری سال ۹۵، با سوادی ایرانیان در گروه ۱۰ تا ۴۹سال بالای ۹۴ درصد است. دو میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی بیسواد داریم که حدود ۳۰۰ هزار نفر از آنها آموزش ناپذیرند.

امکان تعویق تولید موتورهای یورو ۴ تا پایان سال جاری

به دنبال ارائه فرصت ۱۰ ماهه به موتورسیکلت‌سازان برای تولید موتورهای یورو ۴، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که احتمال اختصاص مهلت بیش از ۱۰ ماه به سازندگان موتورسیکلت به منظور ارتقای استاندارد وجود دارد.

۱۱۴ واحد صنعتی و خدماتی استان تهران به سیستم پایش لحظه‌ای تجهیز شده‌اند

کیومرث کلانتری -مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران- گفت: تاکنون ۱۱۴ واحد صنعتی و خدماتی در استان تهران به سیستم پایش لحظه‌ای تجهیز شده‌اند که از این تعداد سه واحد دارای سیستم پایش لحظه ای پساب و هوا است و در مجموع در استان تهران ۱۱۷ سیستم پایش لحظه ای داریم.

دستگیری بیش از ۸۵۰ سارق، مالخر و خرده فروش در پایتخت

سردار حسین رحیمی -رییس پلیس پایتخت- از دستگیری ۵۹۴ سارق و مالخر و ۲۷۷ خرده فروش مواد مخدر در طرح رعد ۱۰ خبر داد.

جعل اسناد با هولوگرام + عکس

باندی که اعضای آن با جعل اسناد و مدارک اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند، از سوی مأموران پلیس منهم شد.  مأموران کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم در اجرای دهمین مرحله از طرح عملیاتی رعد، سه متهم را که با تشکیل یک باند اقدام به جعل انواع اسناد ومدارک کرده و از این طریق میلیاردها ریال مال نامشروع کسب کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش عرصه پربازدیدترین اخبار اجتماعی عرصه طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

ثبت ۲۰ «طلاق» در هر ساعت/ کاهش ۳۰ درصدی «ازدواج‌»های ثبت شده

نام‌های محبوب تهرانی‌ها

اخطار پلیس نامحسوس سوئیس برای اردک متخلف!

تعیین مصادیق «بد حجابی» نباید به پلیس سپرده می‌شد

شرط وزارت بهداشت برای واردات برنج/کیسه‌های برنج وارداتی برچسب‌گذاری می‌شوند



دیدگاهها بسته شده است.