کاهش ۸۰ درصدی سود بزرگترین بانک آلمان


سود خالص بزرگترین بانک آلمان در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۸۰ درصد کاهش به ۱۲۰ میلیون یورو رسید.

به گزارش عرصه به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، اسپوتنیک نوشت: دویچه بانک، بزرگترین بانک آلمان گزارش مالی سه ماه نخست سال جاری میلادی خود را منتشر کرد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد از سود خالص خود را از دست داده است.

در همین حال سود خالص دویچه بانک در سه ماه نخست سال جاری میلادی رقم ۱۲۰ میلیون یورو اعلام شد که این عدد برای سال سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۷۵ میلیون یورو ثبت شده است.

همچنین درآمد دویچه بانک در این بازه زمانی با ۵ درصد کاهش به ۷ میلیارد یورو رسید. این اولین گزارش مالی دویچه بانک بعد از برکناری «جان کریا» مدیر عامل سابق دویچه است. در حال حاضر مدیر عامل دویچه بانک «کریستین سوئینگ» است. مدیر عامل جدید دویچه بانک گفت: گزارش مالی جدید نشان دهنده نیاز به اقدام سریع است. وی وعده داد که از حالا، دویچه بانک بر روی افزایش درآمدها و کاهش هزینه های خود تمرکز خواهد کرد.

دویچه بانک در حال برنامه ریزی برای فاصله گرفتن از تجارت های پُرخطر و هزینه بر و نیز فعالیت های وام دهی است و به جای آن تمرکز خود را بر روی کار با مشتریان اروپایی بخش خصوصی و شرکت ها می گذارد.

بر پایه این گزارش، انتظار می رود که برخی از شعبه های دویچه بانک کوچک تر و تغییراتی در بخش مدیران رده بالای این بانک آلمانی انجام گیرد. به عبارت دیگر به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک سرپرست بخش سرمایه گذاری در حوزه بانکداری و رییس بخش عملیات ها و فناوری، دویچه را ترک کنند.



دیدگاهها بسته شده است.