دولت و وزارت کشور از تقویت نهاد شوراها حمایت می کنند


وزیر کشور با تبریک سالروز تاسیس شوارها گفت: دولت و وزارت کشور از تقویت نهاد شوراها حمایت می کنند.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی سالروز تاسیس شوراها را تبریک گفت.

متن پیام وزیر کشور به شرح زیر است:

«نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جلوه دیگری از تحقق مردم سالاری دینی و مبین این نکته مهم و اساسی است که اداره کشور در همه امور بر اساس قانون اساسی به اتکای آرای عمومی و به ید توانای مردم به انجام می رسد.

شوراها از جمله نهادهایی است که با تنوع و تکثر خود و حضور نخبگان مردمی توانسته است زمینه و بستر مناسبی برای شرکت مردم در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی را فراهم نماید. شوراها نماد اعتماد متقابل میان نظام سیاسی و مردم شریف ایران بوده و اهداف مهمی چون رفاه اجتماعی، توسعه محلی و همه جانبه کشور در شهرها و روستاها، پیشگیری از بحران های اجتماعی، شهری و روستایی، برنامه ریزی جهت نظام اقتصادی پویا، ایجاد درآمدهای پایدار، تحقق مدیریت مطلوب شهری و روستایی با شناخت مقتضیات محلی و کاهش تصدی گری دولت و سپردن زمام امور مردم به نمایندگان منتخب آنها را برعهده دارد.

اکنون با گذشت ۲۰ سال از فعالیت این نهاد مدنی مردمی که در اجرای فرمان تاریخی معمار بزرگ و فرزانه انقلاب اسلامی پا به عرصه گذاشته است، توانمندی و بالندگی بیش از پیش از مدیریت امور محلی مورد انتظار عموم جامعه می باشد و این مهم با تدبیر و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در قانون اساسی و سایر قوانین مرتبط و تعامل و همکاری بهینه محقق خواهد شد. بدیهی است توافق و اجماع مورد نیاز بین قوای مجریه، مقننه و دستگاههای مرتبط در کارآمدی این نهاد و در پیشبرد اهداف آن نیز مؤثر بوده و موجبات رضایتمندی و اقبال عمومی بیشتری را در بین مردم نسبت به شوراها ایجاد  خواهد نمود.

اینجانب ضمن تأکید بر حمایت دولت و وزارت کشور و تقویت نهاد شورا، فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراها را حضور  تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر کشور صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون تمامی مدیران محلی در حوزه شهر و روستا که در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه امور محلی و ارتقاء کمی و کیفی خدمات به عزیزان هموطن اهتمام ویژه دارند را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور»
 



دیدگاهها بسته شده است.