تاثیر ۵ عادت سالم بر افزایش طول عمر افراد

به گزارش عرصه و به نقل از تک تایمز، “مایر استامپفر” (Meir Stampfer)، از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و همکارانش سوابق پزشکی و سبک زندگی ۱۲۳ هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند که اگر هر یک از افراد پنج عادت سالم داشته باشند، چه مدت بیشتر می‌توانند زندگی کنند.

استامپفر و همکارانش پنج عادت سالم را برای داشتن “شاخص توده بدنی”(body mass index) بین ۵/۱۸ و ۲۵ شناسایی کردند که این عادت‌ها شامل انجام دادن حداقل ۳۰ دقیقه تمرین متوسط در طول روز، سیگار نکشیدن، پرهیز از نوشیدن الکل، رژیم غذایی کم چرب، مصرف فراوان سبزیجات، میوه ها و غلات کامل است.

تاثیر این عادات بر طول عمر و سلامت

محققان دریافتند که این پنج عادت تأثیر چشمگیری بر میانگین امید به زندگی افراد دارد. مردانی که در سن ۵۰ سالگی، این پنج عادت سالم را انجام دادند، امید به زندگی در آنها ۱۲٫۲ سال افزایش یافت و در میان زنان نیز این عدد به ۱۴ سال رسید. یک سبک زندگی سالم می‌تواند مرگ و میر زودرس را کاهش داده و سبب افزایش طول عمر افراد شود.

محققان همچنین دریافتند که هر یک از این پنج عادت سبک زندگی با کاهش مرگ و میر بر اثر دو بیماری سرطان و بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

این مطالعه نشان داد کسانی که سالم زندگی کرده بودند، احتمال مرگ آنها بر اثر بیماری قلبی ۸۲ درصد و بر اثر سرطان ۶۵ درصد در مقایسه با افرادی که سبک زندگی کمتر سالمی داشتند، کاهش یافت.

به رغم مزایای سبک زندگی سالم در طول عمر و سلامت کلی، محققان اظهار داشتند که بسیاری از افراد به این نوع سبک زندگی پایبند نیستند.

“فرانک هو” (Frank Hu)، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده هاروارد گفت: این مطالعه بر اهمیت پیروی از عادات شیوه زندگی سالم برای بهبود طول عمر در جمعیت ایالات متحده تاکید دارد. سیاست‌های عمومی باید به مصرف غذای سالم، ساخت محیط اجتماعی برای حمایت و ترویج رژیم غذایی و سبک زندگی سالم  بیشتر توجه کنند.



دیدگاهها بسته شده است.