تشریح برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از کالای ایرانی در کمیسیون فرهنگی

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با عرصه گفت: مونسان و معاونش عملکرد و برنامه‌های سازمان تحت امرشان در حوزه برندسازی صنایع دستی،‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های صنایع دستی، بکارگیری میراث فرهنگی در مرمت و بازسازی ساختمان‌ها، افزوده شدن ۲۰۰۰ ظرفیت در حوزه بوم‌گردی و بهبود نسبی نرخ اشتغال در این حوزه را تشریح کردند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده از زمان برگزاری جشنواره تبلیغ ۲۰۱۸ حدود ۱۰، ۱۱ اتوبوس که فضای داخلی آنها به نمایشگاهی برای نشان دادن توانمندی‌های صنایع دستی ایران تبدیل شده است، استان به استان و شهر به شهر در داخل کشور سفر می‌کنند و سپس از طریق جاده ابریشم به سایر کشورهای جهان از جمله چین و ترکیه برای صدور توانمندی‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران می‌روند. در قالب این اتوبوس‌های گردشگری، ‌فرهنگ کهن ایرانی از طریق صنایع دستی و میراث فرهنگی غنی ایرانی بسترها و ظرفیت‌های این حوزه برای سرمایه‌گذاری گردشگران ترویج می‌شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات همکارانش در کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون نیز بر تقویت صنایع دستی و برندسازی در این حوزه، تبلیغات بیشتر، توزیع بسته‌های فرهنگی، صدور بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی و تاکید بر عرضه انحصاری کالاهای ایرانی تاکید کردند. همچنین مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در عین حال از برنامه‌های سازمان مذکور برای افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی از طریق به اجرا در آوردن برخی طرح‌ها خبر دادند. از جمله اینکه از طریق ساماندهی تعطیلات سالانه و فعال کردن تعطیلات بهاره، ‌تابستانه، پاییزه و زمستانه و پیش‌بینی تخفیف در نرخ هتل‌ها به ویژه در شهرهای با مسافر کمتر، تعداد گردشگران افزایش یابد.

وی همچنین یادآور شد: لایحه ساماندهی تعطیلات اکنون در کمیسیون اجتماعی و طبق این لایحه مدارس از ۱۷ شهریور کارشان را آغاز خواهند کرد. در آبان ماه چهار روز تعطیلات برای گردشگری پیش‌بینی شده است. در فصل بهار و تابستان نیز مدارس تعطیل شوند و زمینه مسافرت خانواده‌ها فراهم است.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش رییس سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی درباره نرخ خروجی و ورودی گردشگران به کشور، گفت: در سال ۹۶ ، ۹ میلیون مسافر از کشور خارج و ۵.۲ میلیون نفر گردشگر به کشور وارد شدند. از مسافران خروجی ۶.۵ میلیون گردشگر ایرانی به کشورهای ترکیه و دبی و ۲.۵ میلیون نفر نیز در مراسم اربعین به عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شدند.

وی همچنین از تهیه سند راهبردی گردشگری توسط این سازمان و بررسی آن در هیات دولت خبر داد.



دیدگاهها بسته شده است.