گوشی پشت شفافِ شائومی می ۸ واقعی است؟ / عکس

فناوری اطلاعات > سخت افزار – شائومیِ (شیائومیِ) چین، نسخه‌ای موسوم به Explorer Edition از گوشی Mi8 خود به نمایش گذاشته است که پشت آن شفاف و شیشه‌ای بوده و اجزای سخت‌افزاری آن به‌وضوح پیدا است.

 

به گزارش عرصه، می ۸ در سایز ۶٫۲۱ اینچی اولد با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ و رتبه ۱۰۵ دوربین روی DxOMark سروصدای زیادی به پا کرد اما نسخه ویژه پرچم‌دار چینی به نام اکسپلورر غوغایی به پا کرده است. {لینک}

آنچه در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، نسخه ویژه‌ای از می ۸ است که ترکیبات سخت‌افزاری گوشی به‌خوبی پیداست و به این نوع گوشی‌ها گوشی‌های ترانسپورت می‌گویند اما با انتشار تصاویر، بسیاری از کارشناسان آن را غیرواقعی توصیف کردند.

کاربری به نام «Chengming Alpert» روی توئیتر آن را دروغین خواند و ادعا کرد آنچه کاربران می‌بینند، استیکر است و نه اجزای داخلی گوشی.

اما کمپانی سازنده پس از حرف‌وحدیث‌های مجازی در بیانیه‌ای رسمی خطاب به سایت ورج نوشت: همه‌چیز واقعی است و اجزای سخت‌افزاری در پشت‌گوشی نسخه اکسپلورر دیده می‌شود.

کاربر مذکور در ادعای خود نوشته بود: قرار گرفتن ترکیبات سخت‌افزاری بدین‌صورت که در عکس بدون سیم‌کشی و … می‌بینیم ازلحاظ فنی گزافه‌گویی محسوب شده و قطعات این‌گونه نمی‌توانند دور از هم قرار گیرند.

اما شائومی تأکید کرده است که آنچه کاربران می‌بینند، مادربُرد گوشی است که به‌صورت نوین با طراحی منحصربه‌فرد کنار هم قرارگرفته است.

ازنظر فنی اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، باید اعتراف کرد که سازنده چینی گرایش جدیدی را به بازار سازنده‌ها تزریق کرده است و با ارائه طراحی منحصربه‌فرد، سایرین را تشویق به انجام کاری مشابه خواهد کرد و به‌زودی گوشی‌هایی با پشت شفاف در بازار خواهیم دید.

 

۵۶۵۶

 



دیدگاهها بسته شده است.