دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): هیچ کس حق ندارد با اسراییل کنار بیاید

به گزارش عرصه، آیت‌الله «محمدحسن اختری» در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس اظهار کرد: این حضور در واقع بیانگر لبیک گفتن به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و پایبندی و تعهد مردم به آرمان بزرگ قدس شریف است.

وی با بیان اینکه گاهی شیاطین و وسوسه انگیزان تأثیرات حضور مردم در چنین برنامه‌هایی را به چالش می‌کشند، گفت: این حضور مردم تأثیرات ژرف  و عمیقی در خنثی کردن توطئه دشمنان داشته و خواهد داشت.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه این راهپیمایی‌ها فقط مخصوص ایران نیست و در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیایی و آفریقایی برگزار می‌شود،تصریح کرد: این حرکت روزبه‌روز درحال‌توسعه پیدا کردن است تا جایی که افراد آزاده‌ی غیرمسلمان نیز از فلسطین حمایت و در این راه با مسلمانان همراهی می‌کنند و این شعار توانسته موج‌آفرینی و غیرمسلمانان را نیز به خود جذب کند.

اختری ادامه داد: بااین‌حال حاکمان برخی کشورهای استبدادی مانند عربستان طرفدار اسرائیل هستند که نمونه تاریخی آن عبدالعزیز آل‌سعود است که در نامه‌ای به آمریکا حمایت خود را از اسرائیل اعلام می‌کند و امروز نیز آل‌سعود دشمن مسلمانان و مردم فلسطین است و متأسفانه کشورهای عربی قبل از انقلاب سعی کردند مسئله فلسطین را فقط مسئله این کشور و در نهایت مسئله کشورهای عربی بدانند اما امام خمینی (ره) با مدیریت و تدبیر این مسئله را جهانی اعلام کردند. امام راحل اعلام کرد این موضوع تنها مربوط به فلسطین نیست و ازنظر دینی هیچ‌کس حق ندارد با اسراییل کنار بیاید چون قدس مسئله اول مسلمانان است و با تعیین روز قدس مصالحه و سازش را نقش بر آب کرد.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) هدف تحمیل جنگ هفت ساله بر سوریه را جدا کردن این کشور از ایران برای دست برداشتن از آرمان قدس شریف عنوان کرد و گفت: باتدبیر رهبری محور مقاومت و سوریه حمایت شد و همه شکست خوردند و جبهه مقاومت پیروز شد.

اختری با اشاره به توطئه آمریکا برای ساختن کشورهای فلسطین و اسرائیل گفت: این طرح و نقشه مورد رضایت مسلمانان و ولی امر مسلمین جهان نیست و هدف ترامپ یعنی انتقال سفارت آمریکا به قدس که  بلعیدن تمام فلسطین است نیز نقش بر آب خواهد شد.

وی نقش آل‌سعود را در این جریانات خطرناک و منافقانه توصیف کرد و گفت: عادی‌سازی رابطه با اسرائیل و تعیین مکان جدید برای فلسطینیان از ابعاد این نقش است.

اختری ادامه داد: در شرایط فعلی انتفاضه اوج گرفته و امروز مسئله تصمیم‌گیری درباره فلسطین حتی بر عهده جبهه به‌اصطلاح مبارز نیست و نسل جدید فلسطین به صحنه آمده و در میدان هستند و در نهایت اراده فلسطین ترامپ را به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد وهمان گونه که تاکنون ثابت‌شده انتفاضه خاموش شدنی نیست آیه‌های استقامت تحقق پیدا خواهند کرد و قدس عزیز آزاد خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.