ارتباط سطح بالای ویتامین D با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

به گزارش عرصه و به نقل از تک‌تایمز، یک مطالعه جدید در پاسخ به اینکه ویتامین D واقعا برای بدن چکار می‌کند، نشان داد که مقدار زیادی از ویتامین D می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش دهد.

توصیه‌های فعلی برای مصرف روزانه ویتامین D برای نوزادان ۴۰۰ واحد و برای افراد ۱ تا ۷۰ ساله ۶۰۰ واحد است.

محققان مطالعه جدید معتقدند که مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد که ویتامین D می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان کمک کند.

محققان برای بررسی ارتباط بین سطوح مختلف غلظت ویتامین D و خطر سرطان پستان از داده‌های دو آزمایش بالینی و یک گروه جدید استفاده کردند که در مجموع شامل بررسی بیش از ۵۰۰۰ زن به مدت چهار سال می‌شد.

متوسط ​​ سن شرکت کنندگان ۶۳ سال بود و هیچ‌ یک از آنها کمتر از ۵۵ سال سن نداشت. ضمن اینکه هیچ‌کدام از آنها در زمان ثبت نام، سرطان سینه نداشت.

داده‌های آزمایشات بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ جمع‌آوری شد و میزان ویتامین D در خون بررسی شد.

محققان به طور شگفت‌آوری دریافتند که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان با غلظت ۲۵ واحد، یعنی بیش از ۶۰ نانوگرم در میلی‌لیتر به یک پنجم رسیده است.

“شارون مک‌دانل”، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: افزایش میزان ویتامین D در خون به میزان قابل‌توجه، یعنی بیش از ۲۰ نانوگرم در میلی‌لیتر، برای پیشگیری از سرطان سینه مهم است.

با این حال، برای رسیدن به چنین سطح سودمندی، ممکن است فرد مجبور به استفاده روزانه ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ واحد بین‌المللی‌(IU) از مکمل‌های غذایی باشد که کمتر از آن است که دائما در معرض نور آفتاب باشد.

تاکنون، توصیه‌های مصرف مکمل‌های غذایی بسیار پایین‌تر از این میزان است. به نوزادان توصیه می‌شود روزانه ۴۰۰ واحد ویتامین D3 مصرف کنند، در حالی که به افرادی ۱ تا ۷۰ ساله توصیه می‌شود ۶۰۰ واحد مصرف کنند.

به گفته این مطالعه، نتایج فقط برای احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه صدق می‌کند و اینکه تمام زنان در این مطالعه زنان سفیدپوست بودند.

بنابراین تحقیقات بیشتری در مورد اینکه آیا مزایای ویتامین D برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان قبل از یائسگی یا زنان رنگین پوست با قومیت‌های متفاوت صادق است یا نه، مورد نیاز است.

با این حال، محققان معتقدند که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط روشنی بین ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان وجود دارد.

این مطالعه در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.



دیدگاهها بسته شده است.