میزبانی از کره جنوبی در آغاز هفته پنجم/ ست نخست برای ایران

به گزارش عرصه، در ادامه دیدار های هفته پنجم و پایانی لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۸:۳۰ تیم ملی والیبال ایران در سالن آزادی تهران به مصاف تیم قعر جدولی کره جنوبی رفته است.

برای تیم ملی ایران در این بازی سعید معروف، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، صابر کاظمی، علی شفیعی و مرتضی شریفی به میدان رفته‌اند و کره جنوبی با ترکیب سونگ، هوانگ، بوکنا، جونگ، کیم کیومین و کیم جائه بازی را آغاز کرد.

ست نخست؛ ۲۷-۲۵ ایران

در حالی که ایران شروع کننده بازی بود در یک رفت و برگشت و پس از جمع شدن آبشار عبادی پور، کره‌ای‌ها نخستین امتیاز را در میان سوت و هیاهوی تماشاگران ایرانی کسب کردند. با وجود جو سنگینی که بیش از ۷۰۰۰ ایرانی حاضر در سالن به وجود آورده بودند کره جنوبی قعر جدولی توانست با توپ گیری‌های دیدنی ۳ بر یک پیش بیفتد اما با دو امتیاز سرویس مستقیمی که کاظمی کسب کرد بالاخره بازی در امتیاز پنج برابر شد. کره‌ای‌ها که در سالن تنها نبودند و تقریبا ۱۰۰ کره‌ای در ورزشگاه شاهد دیدار بودند توانستند با عملکرد موفق در توپ گیری و تبدیل توپ‌های برگشتی به امتیاز زودتر از ایران به امتیاز هشت برسند.

پس از این وقفه نیز باز کره‌ای‌ها با دفاع روی تور موفق شدند اختلاف را به دو امتیاز افزایش دهند. در حالی که مهاجمان ایران اسیر دریافت‌های عقب زمین کره شده بودند در توپی که روی تور بود نیز عملکرد خوبی انجام ندادند تا حساب کار ۱۱ بر ۸ به سود حریف شود تا کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. پس از این استراحت نیز باز هم شاگردان کیم هو چول توانستند با استفاده از ضعف بازیکنان ایران در خط حمله اختلاف را به چهار امتیاز افزایش دهند. تماشاگران ایرانی که اصلا این شرایط به مذاقشان خوش نیامده بود با تشویق‌های بی امان حریف را تحت فشار قرار دادند و پس از سه امتیاز متوالی که کسب شد این بار کره جنوبی زمان استراحت گرفت و در ادامه ایران موفق شد نتیجه را در امتیاز ۱۲ به تساوی بکشاند.

در ادامه باز هم بازیکنان کره جنوبی که جنگنده‌تر از ایران بودند توانستند ۱۶ بر ۱۳ پیش بیفتند تا حساسیت‌ها بیشتر شود اما شاگردان کولاکوویچ توانستند در عدد ۱۷ بازی را به تساوی بکشانند. در حالی که جو سنگین سالن آزادی تاثیری بر کیفیت بازیکنان کره نداشت، حریف ۲۱ بر ۱۸ پیشی گرفت تا سرمربی ایران دومین زمان استراحتش را نیز در خواست کند.

در حالی که التهاب و استرس از ترس شکست برابر کره انتهای جدولی در بین هواداران بیشتر شده بود ایران با یک حمله موفق و سرویس دیدنی عبادی پور اختلاف را به حداقل رساند و حتی پس از زمان استراحتی که سرمربی کره جنوبی گرفت این بار هم سرویس قدرتمند عبادی پور، دریافت کره را به مشکل انداخت تا بازیکنان ایران با استفاده از توپ برگشتی در امتیاز ۲۱ با حریف به تساوی برسند. در لحظات پایانی ایران به لطف تشویق‌های کر کننده هوادارانش زودتر به امتیاز ۲۴ رسید و در پایان موفق شد در ست نخست، به سختی و با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی برسد.

تیم ملی والیبال ایران که شانسی برای صعود به دور نهایی ندارد در دیدارهای بعدی‌اش از ساعت ۱۸:۳۰ به ترتیب رو در روی بلغارستان و آلمان قرار می‌گیرد.

نتایج کامل دیدارهای روز نخست هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال به شرح زیر است:

صربستان ۳ – کانادا صفر (۲۵-۲۱، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۱۷)

لهستان ۳ – آرژانتین صفر ( ۲۶-۲۴، ۲۵-۲۰ و ۲۹-۲۷)

استرالیا صفر – برزیل ۳ (۲۲-۲۵، ۱۹-۲۵ و ۱۹-۲۵)

بلغارستان ۲- آلمان ۳ (۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۳-۲۵ و ۱۳-۱۵)

چین ۳ – ژاپن ۱ (۲۵-۱۶، ۲۵-۲۱، ۱۸-۲۵، ۲۵-۲۲)

ایران – کره جنوبی (ساعت ۱۸:۳۰)

آمریکا – فرانسه (ساعت ۲۰)

ایتالیا – روسیه (ساعت ۲۳)

ادامه دارد …



دیدگاهها بسته شده است.