لشگر ۲۸ میلیونی گیمرها در ایران/ کلش پرطرفدارترین بازی در کشور

فناوری اطلاعات > بازی – تعداد گیمرهای ایرانی از مرز ۲۸ میلیون گذشت.

به گزارش عرصه، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جدیدترین گزارش از جامعه آماری گیمرهای ایران را به شرح زیر ارائه کرد:

*  از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر گیمر هستند.

*  از ۲۸ میلیون گیمر در ایران ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

*  از هر ۱۰۰ زن در ایران ۲۴ نفر گیمر هستند و از هر ۱۰۰ مرد در ایران ۴۵ گیمر هستند.

*  در هر خانوار ایرانی به‌طور متوسط ۱ نفر بازی دیجیتال انجام می‌‎دهد و متوسط سن بازیکنان ایرانی ۱۹ سال است.

*  31 درصد را کودکان زیر ۱۲ سال، ۳۶ درصد را نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال، ۲۶ درصد را جوانان ۲۰ تا ۳۴ سال، ۶ درصد را میان‌سال‌های ۳۵ تا ۵۹ سال و یک درصد را کهن‌سال‌های بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

*  88 درصد از پلتفرم موبایل، ۲۵ درصد از پلتفرم رایانه شخصی و ۱۸ درصد از پلتفرم کنسول استفاده می‌کنند.

*  77 درصد از گوشی هوشمند، ۳۱ درصد از تبلت، ۲۰ درصد از رایانه شخصی، ۱۱ درصد از لپ‌تاپ، ۱۸ درصد از کنسول خانگی و ۲ درصد از کنسول دستی استفاده می‌کنند.

*  در سال ۱۳۹۶ درآمد بازار بازی‌های دیجیتال کشور ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است.

*  بازی Clash of Clans پرطرفدارترین بازی در ایران است، بازی PES در رده دوم و بازی GTA در رده سوم بازی‌های پرطرفدار در ایران قرار دارد. بازی‌های کانتر استرایک، فیفا، باقلوا، کلش رویال، کال آو دیوتی، پو و کوییز آو کینگز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم بازی‌های پرطرفدار ایرانی را از آن خود کرده‌اند.

*  از میزان ۹۲۰ میلیارد تومان کل درآمد بازار بازی‌های دیجیتال ایران در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۲۵ میلیارد تومان سهم سخت‌افزار و حدود ۳۹۵ میلیارد تومان سهم بازی است. دستگاه‌ کنسول با ۴۲۸٫۶ میلیارد تومان محبوب‌ترین سخت‌افزاری است که خریداران بابت آن پول پرداخت کرده‌اند.

۵۶۵۶

 



دیدگاهها بسته شده است.