آخرین سفارش امام صادق(ع)

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام کرمی دوشنبه (۱۸ تیر ماه) در مراسم شهادت امام صادق (ع) که در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با اشاره به آخرین وصیت امام صادق (ع) به شاگردش ابا بصیر اظهار کرد: مساله نماز به قدری در دین اسلام مورد توجه و تاکید است که امام صادق (ع) در آخرین لحظات عمر خود به شاگردش می‌فرماید کسی که نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی‌رسد. گاهی در مجالس عزاداری می‌گوییم حساب و کتابم با حسین است تمام اینها مقدم بر این است که اول از نظر مسائل فرعی و فقهی شرایط لازم را اکتساب کنیم و اهم آن مسائل نماز است.

وی گفت: حضرت سیدالشهدا نیز در روز عاشورا با اینکه عالی‌ترین سلوک معنوی را انجام می‌داد اما نماز اول وقتش را ترک نکرد. در دین اسلام نیامده چطور سینه می‌زنید و یا سفره می‌اندازید بلکه آمده کسی شیعه ما است که وقتی اذان می‌گویند رو به قبله می‌کند و نماز می‌خواند. کسی شیعه است که مشتری چند میلیونی را رها کرده و با خدا معامله می‌کند.

این استاد حوزه و اخلاق در ادامه با بیان اینکه روی صحبت من با افرادی است که نماز می‌خوانند و نباید نماز را سبک بشمارند، گفت: در احادیث دینی آمده اهل دوزخ کسانی هستند که نماز را به جای نمی‌آوردند اما امام صادق (ع) می‌فرمایند: وای بر کسی که نماز می‌خواند اما نماز را سبک برگزار می‌کند و آن شأنی که باید برای نماز قائل باشد، نیست. حضرت علی (ع) نیز در حدیثی می‌فرمایند: کسی که از روی تأمل و تخلف و یا به نوعی از روی تکبر نماز نخواند از دین خارج شده است.

کرمی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند به هیچ‌وجه نماز اول وقت را کنار نگذارید. ما باید به کار بگوییم نماز داریم نه به نماز بگوییم کار داریم. فضیلت نماز اول وقت همچون فضیلت پیامبر (ص) به سایر انسان‌ها است حتی اگر در حال زیارت و سینه‌زنی هستید آن را رها کرده و به نماز اول وقت بپردازید. این آخرین سفارش تمام انبیاء و اولیای الهی بوده است.



دیدگاهها بسته شده است.