به گزارش عرصه، عبدالهینژاد در نشست مدیران روابط عمومیهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری مناطق دو، پنج و ۶ کشور که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت در روابط عمومی یک کار سخت و طاقت فرساست، گفت: در مسیر رسیدن به دانشگاههای نسل سوم و شکل گیری دانشگاه کارآفرین نیاز به مدیرانی است که تصمیمات خود را در اتاق شیشهای بگیرند و در پستوخانه و پشت دیوارها تصمیم سازی نکنند.
وی با اشاره به استفاده از فضاهای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب که با مدیریت درست میتوان از آن بهره گرفت، اظهار کرد: فضای مجازی شبیه به فضای بدون مکان و زمان شده است و باید از فرصتهای به وجود آمده در فضای مجازی به نفع پیشبرد اهداف روابط عمومی استفاده کرد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: به جایی رسیدهایم که قدرت جریانها بر جریان قدرتها در حال پیشی گرفتن است و به نوعی سیاستمداران مجبور به تصمیمسازی در یک آکواریوم شیشهای قرار گرفتهاند و در نقد و مناظره این موضوع پذیرفته شده است که عقل داور نهایی است.
عبدالهینژاد با اشاره به ظرفیتهای موجود در وزارت علوم مثل وجود اساتید و دانشجویان، اظهار کرد: باید از ظرفیتها به بهترین وجه استفاده کرد.
وی به تولید نشریه تخصصی برای مدیران ارشد اشاره و تصریح کرد: این کار میتواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم به تصمیم برای ایجاد کارگروه تخصصی از مناطق ده گانه اشاره کرد و گفت: جشنواره سراسری مناطق ۱۰ گانه را برگزار میکنیم و یک کارگروه برای بررسی و تدوین آییننامهها نیز ایجاد میشود.
وی به تغییراتی که درسایت وزات علوم، تحقیقات و فناوری که اعمال خواهد شد، اشاره و اظهار کرد: باید از فرصت تاریخی برای تولید محتوا و اخبار استفاده کرد.
تیموری، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز با اشاره به اینکه آرزومندیم پیام انقلاب اسلامی ایران را به همه جهان صادر کنیم و همه در این امر باید تلاش کافی را داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به فراگیری شبکههای اجتماعی، باید به اهمیت نشر اخبار و بازخورد آن توجه ویژهای داشت چون بسیار سریع اخبار انتشار پیدا میکنند.
وی از روابط عمومی به عنوان پایگاه اطلاعاتی بین سازمانها و جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: در واقع با کمک روابط عمومی باید دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری را به جامعه معرفی کنیم و عملکرد دانشگاهها در تمام مسائل باید در روابط عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: روابط عمومی در دانشگاهها میتوانند به عنوان بازوان مدیریت دانشگاه باشند و در مسیر رسیدن به اهداف دانشگاه و پیشبینی و آیندهنگاری کمک کنند.
تیموری با اشاره به اینکه روابط عمومیها در مسیر وظایفشان باید دارای استقلال باشند، خاطرنشان کرد: کارکنان روابط عمومی باید دارای تجربه و تخصص کافی در حوزه فعالیتهای خود باشند.
در این نشست هر یک از مدیران روابط عمومی به بیان دیدگاهها و نظرات خود در ارتباط با مسائل روابط عمومی پرداختند.
–