نمایش رباتهای پزشک، معلم و موسیقی‌دان در چین+تصاویر

به گزارش عرصه و به نقل از فیز، چینی‌ها در نمایشگاه اخیر شهر پکن، ربات‌های بسیاری را به بینندگان معرفی کردند.

در “کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۸″(World Robot Conference2018)  که در شهر پکن چین برگزار شد، ربات‌هایی که قابلیت تشخیص بیماری‌ها را دارند، ربات‌هایی که می‌توانند بدمینتون بازی کنند و ربات‌هایی که مهارت‌های موسیقی خود را نشان می‌دهند، به نمایش گذاشته شدند.

سن جمعیت چین رو به افزایش است و بدین ترتیب در آینده نزدیک، با کاهش نیروی کار و افزایش هزینه‌های کار روبه‌رو خواهد شد. ربات‌ها، بهترین راه ممکن برای مقابله با این مشکل هستند و نیاز به یک “انقلاب رباتیک” در این کشور، احساس می‌شود.

یکی از مشهورترین ربات‌های این نمایشگاه، “ربات‌های جنگجو” هستند که مسیر خود را با تخریب و شکستن موانع، هموار می‌کنند. اگرچه این نمایشگاه برای سرگرم کردن بینندگان طراحی شده‌ اما مقامات چین در مورد استفاده از این موج رباتیک در کشور خود، مصمم هستند.

یکی دیگر از این ابزار رباتیک، یک دست مکانیکی است که برای آموزش به کودکان به کار می‌رود و در نمایشگاه توانست یک شخصیت زیبای چینی را نقاشی کند.

چین امیدوار است تا سال ۲۰۲۰، نیمی از ربات‌های صنعتی این کشور و تا سال ۲۰۲۵، ۷۰ درصد آنها به فروش روند اما این موضوع، کار پیچیده‌ای برای سیاستگذاران چینی محسوب می‌شود زیرا ممکن است به کاهش مشاغل انسانی بیانجامد. در سال ۲۰۱۶، بانک جهانی گزارش داد که شاید گسترش سیستم‌های رباتیک، ۷۷ درصد کارها را در بازار کار کنونی چین، تهدید کند. در حال حاضر چین، بازاری برای ربات‌های صنعتی به شمار می‌رود و در سال گذشته، با فروش ۱۴۱ هزار واحد رباتیک، به سومین بازار تقاضای جهانی برای ربات‌ها تبدیل شده است.

“کارل الوت”(Karel Eloot)، یکی از متخصصان رباتیک شرکت “مک‌کینزی”(McKinsey) گفت: چین، فرصت‌های بسیاری برای افزایش سطح صنعت رباتیک خود دارد. این کشور در مقایسه با رقبای خود از جمله ژاپن و آلمان، هنوز فرصت رشد زیادی دارد.

ربات دیگر این نمایشگاه که ساخت شرکت محلی “سیاسون” (Siasun) است و به یک مار شباهت دارد، می‌تواند در گذرگاه‌های باریک حرکت کند. سازندگان این ربات قصد دارند کیفیت و پیچیدگی آن را در حوزه هوش مصنوعی افزایش دهند.

“کو داوکوی”(Qu Daokui)، رئیس شرکت سیاسون گفت: ما، پیشتر بر دقت، قابلیت اطمینان و سرعت ربات‌ها تمرکز کردیم و در حال حاضر انعطاف‌پذیری، هوش و قابلیت سازگاری آن را مد نظر داریم. ربات‌ها باید قابلیت تعامل و سازگاری با محیط اطراف خود را داشته باشند و بتوانند به طور مستقل تصمیم بگیرند.

شرکت “آی‌فلیتک” (iFlytek) که تخصص آن در ابداع سیستم‌های تشخیص گفتار است، نوعی ربات “دستیار پزشک” ابداع کرده است که می‌تواند به شناسایی ۱۵۰ نوع بیماری و ناراحتی کمک کند. این ربات که عملکرد آن، با کمک یک پزشک صورت می‌گیرد، برای تشخیص بیماری، سوالاتی از بیماران می‌پرسد و حتی می‌تواند تصاویر ثبت شده با اشعه ایکس را تحلیل کند.

“لیو کینگ‌فنگ” (Liu Qingfeng)، رئیس شرکت آی‌فلیتک گفت: این ربات از ماه مارس سال جاری، در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود و از عهده تشخیص حدود چهار هزار بیماری برآمده است.



دیدگاهها بسته شده است.