بررسی عوارض شناختی و راه‌های بازتوانی شناختی اعتیاد/ارائه راهکارهایی برای پیشگیری در جوانان

به گزارش عرصه، دکتر محمد تقی جغتایی، مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و رییس دوازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کنگره بین‌المللی، اساتید، صاحب‌نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی، دیدگاه‌ها و یافته‌های خود را در زمینه آخرین فعالیت‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور ارائه کرده و به اشتراک می‌گذارند.

رییس کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با اشاره به اینکه در این نشست علمی تمامی ابعاد دانش اعتیاد از جمله مداخلات درمانی و شناختی نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: عوارض شناختی اعتیاد و راه‌های بازتوانی شناختی آن از موضوعات مهم در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد است.

وی با بیان اینکه ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد مورد تاکید است، افزود: تلاش می‌شود بر اساس یافته‌های محققان داخلی و بین‌المللی، مکانیزم‌ها و روش‌های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان تدوین شود و در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دکتر جغتایی یادآور شد: در دوازهمین کنگره سالانه بین‌المللی دانش اعتیاد، چندین گردهمایی علمی نیز برگزار می‌شود و محققان دیدگاه‌ها و یافته‌های پژوهشی خود را در ارتباط با فرصت‌های پیش رو در حوزه‌های  پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش ارائه خواهند داد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: در این کنگره بین‌المللی به دانشمندان و محققان جوان در حوزه‌های مختلف بواسطه انجام تحقیقات علمی و تخصصی و ارائه راهکارهای مفید در امر پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی شناختی مبتلایان به این معضل اجتماعی جوایزی اهدا خواهد شد.

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی تصریح کرد: در این کنگره بین‌المللی علاوه بر اندیشمندان و دست‌اندرکاران علمی و تخصصی از کشورمان، تنی چند از محققان و متخصصان رشته‌های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و  استرالیا نیز شرکت و سخنرانی می‌کنند. 

وی یادآور شد: این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و شماری از مراکز پزشکی، تحقیقاتی، اجرایی برپا می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد به مدت سه روز از چهاردهم تا شانزدهم شهریور ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران گشایش می‌یابد.



دیدگاهها بسته شده است.