بازدید رئیس ناسا و هیئت همراه از محل آموزش فضانوردان در روسیه+تصاویر

به گزارش عرصه و به نقل از پایگاه خبری روسکاسموس؛ هدف اصلی بازدیدکنندگان آمریکایی مذاکره درباره ادامه همکاری‌ها همچنین آشنایی با امکانات آموزشی مرکز و ویژگی‌های آموزش فضانوردان و چگونگی تمرین و تعلیم فضانوردان برای اعزام طولانی به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

هیئت مذکور از سالن‌ها و مراکز مختلف مرکز گاگارین از جمله شبیه سازهای مربوط به ناو کیهانی سایوز, بلوک‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی, سالن تمرین و آموزش راهپیمایی فضایی و دستگاه سانتریفیوژ غول پیکر ۱۸ متری  TsF-18 همچنین مرکز آموزشی جدید “کاسموسنتر”(Cosmocentre) که مدت کوتاهی است در زوزدنی گارادوک برای ترویج فناوری فضایی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فناوری‌های فضایی راه‌اندازی شده است، بازدید کردند و عملا با طرز کار و تمرین و آموزش فضانوردان آشنا شدند.

در خبر روسکاسموس در مورد محتوای مذاکرات طرفین اشاره‌ای نشده است اما گمان می‌رود این مذاکرات چندان هم خوشایند نباشد بدون شک تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا نسبت به سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه، در روابط بین روسکاسموس و ناسا بی تاثیر نخواهد بود.

یک منبع در شهرک ستارگان که خواست نامش فاش نشود گفت که رفتار رئیس ناسا در این بازدید بسیار تعجب برانگیز بود زیرا تمایل زیادی از خود برای برداشتن عکس‌های نمایشی با سفینه و لباس فضایی و غیره بروز داد.



دیدگاهها بسته شده است.