اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش عرصه، محمدعلی واقعی، امروز(۲۲ مهر)، در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز هر آنچه که داریم و به آن افتخار می‌کنیم به برکت خون شهدا است .

وی ادامه داد: همانطور که  مقام معظم رهبری فرمودند: «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»؛ لذا اگر بخواهیم قدردان شهدا باشیم باید در مسیر آن‌ها گام برداریم .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: این اجلاسیه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان و تکریم خانواده‌های شهدا برگزار شده است .

واقعی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۴۳۵ شهید دانش‌آموز و فرهنگی را به نظام اسلامی تقدیم کرده است، تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ یادواره شهید دانش‌آموز و فرهنگی در استان برگزار شده است .

وی ادامه داد: همچنین اردوی جهادی، تهیه و تدوین چاپ کتاب نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، مسابقه عکاسی و نقاشی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه و غبارروبی مزار شهدا در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در استان برگزار شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی جامعه زنده نگهداشتن یاد شهدا است و امروز فضای علم و ادب استان با عطر خوش شهید و شهادت معطر شده است .

واقعی با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریت هستند، یادآور شد: اگر اکنون آرامش و امنیت دلنشین در کانون گرم خانواده‌ها وجود دارد به برکت خون شهدا است.

مبینا خدارحمی


دیدگاهها بسته شده است.