آغاز لیگ بسکتبال بانوان از فردا/ لیگ "تازه واردها"

به گزارش عرصه، لیگ برتر بسکتبال بانوان فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود و تیم‌ها برای بالا بردن جام قهرمانی تلاش می‌کنند. این دوره از لیگ به دلیل آغاز حضور تیم‌های ایران در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی می‌تواند متفاوت تر از گذشته باشد که لیگ ایران تنها عرصه مبارزه و به نمایش گذاشتن شایستگی‌های بانوان بسکتبالیست در میادین داخلی بود؛ توانایی‌هایی که در سکوت رسانه ملی و عدم پخش رادیویی و تلویزیونی تنها برای اهالی بسکتبال نمایان بود.

با وجود اینکه مجوز بازی با پوشش اسلامی برای بانوان بسکتبالیست ایران صادر شد است اما تمرکز فدراسیون بر تیم‌های ملی سه نفره بوده و تیم ملی پنج نفره نه تنها هنوز تشکیل نشده بلکه سرمربی و کادر فنی هم ندارد که می‌تواند بر کیفیت لیگ تاثیر داشته باشد؛ موضوعی که زهرا مرتضی زاده سرمربی تیم پالایش نفت تهران در گفت‌وگو با عرصه آن را تایید کرد و گفت: “فکر می‌کنم تا تیم پنج نفره تشکیل نشود تفاوت زیادی برای بازیکنان به وجود نمی‌آید و رقابت بازیکنان برای انتخاب شدن در تیم ملی شدید نمی‌شود”.

نگاه جامعه بسکتبال به فدراسیون است تا با شروع لیگ نسبت به تعیین کادر فنی تیم پنج نفره اقدام کند تا این کادر با توجه به بازی‌های مختلفی که هر هفته برگزار می‌شود به دنبال انتخاب بهترین بازیکنان برای آغاز اردوهای آماده سازی تیم پنج نفره باشند چرا که بسکتبال ایران به دلیل ۴۰ سال محرومیت باید کار خود را از سطوح و رقابت‌های دسته‌های دوم آغاز کند بنابراین برای جبران این عقب ماندگی باید با برنامه ریزی بهتر و پرتلاش‌تر نسبت به سایر کشورهای آسیایی به سمت پیشرفت بانوان این رشته حرکت کنند.

در این دوره از لیگ برتر تیم‌های پالایش نفت آبادان، گروه بهمن، دانشگاه آزاد، شرکت ملی گاز ، دانشگاه گلستان،  عباسی تهران، پاز تهران، نامی نو اصفهان، صدرای شیراز،‌ نارسینا ، خانه بسکتبال بندرعباس و پاژوند بوشهر حضور دارند که از بین این ۱۲ تیم ۹ تیم  تازه وارد و تنها پالیش نفت آبادان، گروه بهمن و گاز تهران فصل گذشته نیز حضور داشتند.

همچنین تیم‌های ساسان کرمان، هیات بسکتبال خراسان رضوی، استقلال جنوب،  شهرداری تبریز و هیات بسکتبال اصفهان که سال گذشته در سوپر لیگ حضور داشتند در این دوره شرکت نکردند که در این بین ساسان کرمان با وجود اینکه سال گذشته در رقابتی نزدیک با تیم گاز شکست خورد و در جایگاه چهارم قرار گرفت اما جزو غایبان امسال است.

فصل گذشت لیگ با قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان به پایان رسید و تیم‌های گروه بهمن و گاز هم مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند، اما در این فصل  به دلیل نقل و انقالاتی که انجام شده به نظر می‌رسد تیم‌های دیگری هم به چرخه رقابت برای کسب عنوان قهرمانی وارد شوند، از جمله تیم دانشگاه آزاد که با سرمربیگری آزاده زمانپور و جذب برخی از بازیکنان تیم ملی بسکتبال سه نفره به دنبال حضور قدرتمند است.

همچنین نامی نو اصفهان معصومه اسماعیل زاده، مژگان خدادادی و ساغر آجیلی را که فصل گذشته در پالایش نفت آبادان بودند جذب کرد تا با سه مهره کلیدی خود اولین دوره حضور در بسکتبال بانوان را تجربه کند.  سعیده علی، کیمیا یزدیان طهرانی، سارا اعتماد و دلارام وکیلی  بازیکنان باتجربه و قوی هستند که با گروه بهمن قرارداد بستند و نازی طاهرپور سرمربی این تیم به دنبال کسب جام قهرمانی است.

در این بین پالایش نفت آبادان که فصل گذشته به مقام قهرمانی رسید بازیکنان کلیدی خود را از دست داد و بیشر به جوانگرایی روی آورد. این تیم که نماینده ایران در باشگاه‌های غرب آسیا است با مشکلات مالی رو به رو شده و حضورش در غرب آسیا در هاله‌ای از ابهام است. عباسی تهران هم پیش از لیگ برخی از حواشی را به دلیل از دست دادن یکی از بازیکنان خود پشت سر گذاشت.

برنامه هفته اول لیگ برتر بانوان

پالایش نفت آبادان – شرکت ملی گاز

خانه بسکتبال بندرعباس – گروه بهمن

دانشگاه آزاد – دانشگاه گلستان

نارسینا – نامی‌نو

پاژوند بوشهر – عباسی تهران

صدرای شیراز – پاز تهران



دیدگاهها بسته شده است.