سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

به گزارش عرصه، «جواد کارگران» ۹ آبان‌ماه در این آئین با اشاره به این‌که این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ آبان‌ماه برپا خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۲۰ بعدازظهر به محل دائمی نمایشگاه‌های استان مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که در این نمایشگاه ۵۷ هزار و ۲۵۰ عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است، افزود: کتب عرضه شده با موضوعات روانشناسی، زبان، هنر، تاریخ، جغرافیا و … هستند.

وی از افزایش ۲۲ درصدی تعداد عناوین کتب ارائه شده در سیزدهمین نمایشگاه استان خبر داد و اظهار کرد: کتب نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حداقل ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسند که ۲۰ درصد آن از تخفیف یارانه کتاب و ۱۰ درصد نیز از طرف ناشران اعمال می‌شود.

کارگران میزان یارانه اختصاص داده شده به ناشران در این نمایشگاه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خواند و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بهره‌مندی خانواده‌ها از فضای فرهنگی نمایشگاه و عرضه تازه‌ترین کتب منتشر شده از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مردم استان از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان در سال گذشته بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید که نشان از علاقه‌مندی مردم استان به کتابخوانی است.

کارگران با بیان این‌که در این نمایشگاه ۲۰۰ غرفه شامل ۱۸۰ غرفه ناشران کشوری و ۲۰ غرفه ناشران استانی فعالیت دارند، گفت: ناشرین استانی در غالب اتحادیه ناشران و برخی دستگاه‌های فرهنگی استان نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که شماری از  کتابفروشی‌های استان نیز همزمان با ایام نمایشگاه کتاب، با تخفیف ۳۰ درصدی کتاب ارائه می‌دهند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا دو هفته بعد از نمایشگاه از طریق کارت‌های اعتباری نمایشگاه از این کتابفروشی‌ها خرید کنند.

وی تصریح کرد: جلسات نقد و بررسی کتاب، قصه‌گویی، کارگاه فضای مجازی و رسانه، نمایشگاه عکس عاشورایی، غرفه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و نمایشگاه پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.



دیدگاهها بسته شده است.