اعطای یادبود بهرام شفیع از سوی فدراسیون هاکی آسیا به سایر کشورها

به گزارش عرصه و به نقل از فدراسیون هاکی، همزمان با  چهل و ششمین کنگره فدراسیون بین المللی هاکی (FIH) که در شهر دهلی نو کشور هند برگزار گردید، نمایندگان ایران حسن اباذری سرپرست فدراسیون و حمید رضا بخارایی دبیر فدراسیون جلساتی با اهداف ارتقاء هاکی در کشور  در رده های مختلف، توسعه همکاری های دوجانبه با کشورهای قطر، ترکیه، پاکستان و هنگ کنگ برگزار نمودند که در این جلسات در خصوص برگزاری اردوهای رفت و برگشت در هاکی داخل سالن و هاکی روی چمن در هر دو بخش آقایان و بانوان با هدف توسعه و صرفه جویی های ارزی بحث و تبادل نظر شد و در پایان این جلسات توافقاتی نیز صورت پذیرفت.

همچنین با رایزنی های نمایندگان کشورمان مقرر گردید فدراسیون هاکی ایران به عضویت اتحادیه بین المللی پیشکسوتان هاکی (IMHA) و (IGMHA) درآمده و از طرفی بمنظور احیاء هاکی پیشکسوتان، برای اولین بار در تاریخ این رشته در کشورمان، شرایط حضور تیم ملی پیشکسوتان آقایان در جام جهانی داخل سالن پیشکسوتان ٢٠١٩ که در سال آتی میلادی در کشور هنگ کنگ برگزار می گردد مهیا شود.

در پایان نیز به منظور توسعه هاکی بانوان کشور و از طرفی همراهی و حمایت فدراسیون هاکی آسیا از ورزش هاکی بانوان کشور از سرکار خانم شامالا نایب رییس فدراسیون هاکی آسیا جهت حضور در ایران دعوت بعمل آمد. همچنین مقرر گردید رئیس فدراسیون جهانی هاکی (fih) آقای دکتر باترا و همچنین آقای طیب اکرم مدیر اجرایی هاکی آسیا تا قبل از پایان سال جاری از کشورمان بازدید داشته باشند.

در کنار برگزاری  چهل و ششمین کنگره فدراسیون بین المللی هاکی (FIH) جلسه کشورهای عضو کنفدراسیون هاکی آسیا نیز انجام شد. در این جلسه آقای طیب اکرم مدیر اجرایی فدراسیون هاکی آسیا سخنران اصلی این نشست بود که در ابتدای سخنرانی خود از رییس فقید فدراسیون هاکی ایران به نیکی یاد کرد و ضمن تشریح شخصیت مرحوم حاج بهرام شفیع از خدمات وی به هاکی ایران و آسیا تقدیر نمود و وی را انسانی بزرگ، استوار و پیشرو در ورزش توصیف کرد.

پیش از پایان این نشست یک دقیقه سکوت به احترام و پاسداشت آن مرحوم انجام گردید و در پایان کشورهای عضو بصورت متفق القول نسبت به پیشنهاد فدراسیون هاکی ایران بمنظور زنده نگداشتن یاد بهرام شفیع اعلام موافقت نمودند و مقرر گردید هر ساله یادبودی توسط هیات رئیسه فدراسیون هاکی آسیا با نام “Bahram Shafie Award” به کشور یا فردی که در خصوص توسعه، رشد و اعتلای ورزش هاکی در قاره آسیا پیش گام می باشد یا خدمات شایانی انجام می دهد اعطا گردد.



دیدگاهها بسته شده است.