برد لیکرز در شب بازگشت پادشاه به میامی

به گزارش عرصه، در یکی از مهمترین بازی‌های برگزار شده امروز، تیم میامی‌هیت در خانه در سالن امریکن ایرلاین آرنا مقابل میهمان خود لس آنجلس لیکرز با نتیجه ۱۱۳ بر ۹۷ شکست خورد.

بازی دیشب جایی برای درخشش مجدد پادشاه بسکتبال لبرون جیمز مقابل تیم سابقش بود. جیمز در این دیدار ۵۱ امتیاز، ۸ ریباند و ۶ شوت سه امتیازی موفق داشت و برای سیزدهمین بار در طول دوران ورزشی خود موفق به کسب حداقل ۵۰ امتیاز شد از جمله در بازی فینال لیگ در فصل قبل مقابل گلدن استیت. جیمز موفق شد ۱۹ پرتاب از ۳۱ اقدام را وارد سبد کند که ۶ پرتاب از ۸ اقدام سه امتیازی بود تا جیمز به هفتمین بازیکنی بدل شود که توانسته مقابل تیم میامی حداقل ۵۱ امتیاز کسب کند تا با روحیه عالی‌تر بازگشت به خانه را آغاز کند چرا که بازی بعدی لیکرز چهارشنبه شب مقابل دیگر تیم سابق لبرون یعنی کلیولند کاوالیرز خواهد بود.

لبرون با یک پرتاب سه امتیازی راه دور ۳۲ فوتی ( تقریبا ۱۰ متری ) در ۱۶ ثانیه مانده به پایان بازی در کوارتر چهارم پاسخی داد به لنس استفنسون هم تیمی جدیدش که قبل بازی لبرون را به چالش پرتاب سه امتیازی دعوت کرده بود. جیمز تبدیل به سومین بازیکنی شد که در شانزدهمین فصل از حضورش در لیگ موفق به کسب بیش از ۴۵ امتیاز می‌شود. دو نفر قبلی کریم عبدالجبار و کوبی برایانت بودند. ضمن این که نمایش تحسین برانگیز جیمز در شانزدهمین فصل حضورش در لیگ و بعد از دو بازی در دو شب متوالی و در خانه حریف به دست آمد.

هواداران میامی خاطرات خوش دوران حضور جیمز در تیمشان را فراموش نکرده بودند و هنگام معرفی لبرون در سالن، او را به شدت مورد تشویق قرار دادند. جیمز بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در میامی عضویت داشت و موفق شد دو بار عنوان قهرمانی را همراه با میامی به دست آورد.

برای میامی وین الینگتون ۱۹ امتیاز، تایلر جانسون ۱۷ امتیاز و رادنی مک گرودر ۱۴ امتیاز کسب کردند تا چهارمین شکست متوالی خانگی میامی رقم بخورد و با این شکست رکورد میامی به ۶ پیروزی و ۱۰ شکست تبدیل شد که یکی از بدترین شروع های فصل در ۱۲ سال اخیر  برای میامی بود. گارد آل استاری میامی گوران دراگیچ به خاطر مشکل زانو راست و دوین وید به خاطر تولد دخترش مهمترین غایب‌های بازی بودند.

جاش ریچاردسون بعد از حمله ناموفق به سمت سبد لیکرز، یکی از کفش هایش از پایش خارج شد و مرتکب خطای پنجم خود نیز طی این فرایند شد و وقتی اریک اسپولسترا سرمربی میامی ریچاردسون را به سمت نیمکت فراخواند او لنگه کفش خود را به سمت جایگاه پشت نیمکت میامی پرت کرد و توسط داور از زمین بازی اخراج شد.

در دیگر بازی مهم تیم سن آنتونیو اسپرز در خانه در سالن ای تی اند تی سنتر میهمان خود گلدن استیت واریرز را با نتیجه ۱۰۴ بر ۹۲ شکست داد.

برای اسپرز لامارکوس آلدریج ۲۴ امتیاز و ۱۸ ریباند بدست آورد و برای اولین بار بعد از تاریخ ۱۰ نوامبر موفق شد بیش از ۲۰ امتیاز در یک بازی کسب کند که از سال ۲۰۰۶ تاکنون این دویست و دومین بازی بود که آلدریج حداقل با ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند به پایان می رساند که برای نمونه لبرون جیمز در ۲۰۳ مسابقه در همین بازه زمانی این رکورد را ثبت کرده است. دمار دروزان ۲۰ امتیاز و ۹ پاس منجر به گل و رودی گی ۱۹ امتیاز کسب کردند تا به سه شکست متوالی اسپرز پایان دهند.

برای گلدن استیت کوین دورانت ۲۶ امتیاز و ۱۰ ریباند، کلی تامپسون ۲۵ امتیاز و کوئین کاک از روی نیمکت ۱۶ امتیاز کسب کردند ولی مانع از ثبت سومین شکست متوالی مدافع عنوان قهرمانی نشدند.

استفن کری که دو بار برنده MVP شده است برای ششمین بازی متوالی غایب بود که گلدن در غیاب او در چهار بازی شکست خورده است و دریموند گرین بعد از درگیری با کوین دورانت در این بازی هم غایب بود که باشگاه غیبت او را مصدومیت انگشت پا راست اعلام کرد.

تیم واشنگتن ویزارد در خانه در سالن کپیتال وان آرنا با نتیجه ۱۱۹ بر ۱۰۹ مغلوب میهمان خود پورتلند تریل بلیزرز شد.

برای پورتلند بک کورت تیم عملکرد درخشانی با ۴۰ امتیاز دمین لیلارد و ۲۵ امتیاز سی جی مک کام داشت و یوسف هم نورکیچ هم با ۱۳ امتیاز و ۱۴ ریباند و ۸ پاس منحر به گل ( که بیشترین تعداد پاس گل در طول دوران ورزشی نورکیچ محسوب می شود ) دبل دبل کرد. پورتلند بعد از شکست مقابل مینه‌سوتا پای به این مسابقه گذاشت و به دو شکست متوالی اش پایان داد و رکود خود را به ۱۱ پیروزی و ۵ شکست ارتقا داد.

برای واشنگتن ستاره تیم جان وال ۲۴ امتیاز و کلی اوبره ۱۹ امتیاز کسب کردند ولی واشنگتن برای دومین بازی متوالی شکست خورد.

دوایت هاوارد سنتر جدید واشنگتن که ۷ بازی ابتدایی فصل را به خاطر مصدومیت از دست داده بود در کوارتر اول دچار تشدید مصدومیت شد و بعد از ۷ دقیقه بازی و کسب ۲ امتیاز و ۳ خطا از بازی خارج شد. برای پورتلند هم سث کری به خاطر مشکل زانو در دومین دیدار متوالی و ماوریس هارکلس نیز به خاطر همین مشکل غایب بودند. زک کالینز و الفاروغ آمینو به خاطر شش خطا شدن از بازی خارج شدند.

 واشنگتن که در پایان کوارتر سوم با ۲۹ امتیاز از حریف عقب بود در کوارتر چهارم با حضور بازیکنان ذخیره عملکرد بهتری داشت و اختلاف را به هشت امتیاز وقتی ۵۱ ثانیه تا پایان وقت بود، کاهش داد. در پایان بازی جان وال به شدت از عملکرد داوری ناراحت بود.

نتایج سایر دیدارهای شب گذشته به شرح زیر است :

ممفیس گریزلیز ۱۰۰ – مینه سوتا تیمبرولوز ۸۷

اورلاندو مجیک ۱۳۱ – نیویورک نیکس ۱۱۷

در پایان هفته ی پنجم رقابت‌ها تیم‌های تورنتو رپترز با ۱۳ پیروزی و ۴ شکست صدرنشین و کلیولند کاوالیرز با ۲ پیروزی و ۱۲ شکست قعرنشین کنفرانس شرق و تیم های پورتلند تریل بلیزرز با ۱۱ پیروزی و ۵ شکست صدرنشین و تیم فینیکس سانز با ۳ پیروزی و ۱۲ شکست قعرنشین کنفرانس غرب هستند.



دیدگاهها بسته شده است.