احیاء نماز و زکات، راه حل مشکلات روانی و اقتصادی جامعه

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش منطقه‌ای زکات اظهار کرد: نماز نیاز ضروری جامعه‌ی ما است و راه‌حل اضطراب‌ها و نگرانی‌های جامعه و آمار زیاد خودکشی در قرآن پناه بردن به نماز عنوان شده است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) در روز عاشورا برای برپایی نماز معامله‌ای استثنایی را انجام داد، تصریح کرد: بهترین راه برای ترویج نماز در خانواده‌ آموزش عملی به فرزندان است و در دانشگاه‌ها و مدارس اساتید و معلمان و در ادارت کل برپایی نماز اول وقت می‌تواند موجب ترویج این فریضه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تأکید بر این‌که پدر و مادران نمی‌توانند با زور فرزندان را نمازخوان بار بیاورند، خاطرنشان کرد: وقتی والدین خود نماز را سرقوت بخوانند فرزندان نیز برای به جای آوردن نماز کم‌کم تشویق خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع زکات اشاره کرد و گفت: زکات دارای جنبه‌های فردی و اجتماعی است و بعد فردی آن این است که ما که مدعی هستیم خدا را دوست داریم باید در عمل مشخص شود که محبوب ما فرمان خدا است یا اموالی که داریم.

کریمی‌تبار مبارزه با بخل و شکر ایمان را از دیگر جنبه‌های فردی فریضه‌ی زکات عنوان و تصریح کرد: بعد اجتماعی زکات این است که اگر در قالب حق نیازمندان را پرداخت نکنیم باید منتظر بروز آسیب‌های اجتماعی باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.