ایرانی صنایع دستی هدیه بده

سکینه پور محمدی در گفت و گو با عرصه، گفت: صفر تا صد کار صنایع دستی از مواد اولیه تا فروش و بازاریابی را انجام داده و این روزها به بهانه نمایشگاه ملی صنایع دستی مهمان مردم خراسان جنوبی است.

وی که در زمینه طراحی و تولید لباس محلی مردم گیلان و سایر البسه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تولید لباس، کلاه، شالگردن و هر چیز دیگر از پشم خودمان استفاده کرده، چرا که بعد از حلاجی آن را تبدیل به نخ و در نهایت لباس می‌کنیم.

این هنرمند گیلانی با اشاره به اینکه این اتفاق باعث می‌شود کم کم در حوزه پوشاک و البسه نیاز ما به دیگر کشورها کاهش یافته و اقتصاد مقاومتی در حوزه پوشاک تحقق یابد، بیان کرد: از نخ پشم گلیم نیز تهیه می‌کنیم.

پورمحمدی با اشاره به ویژگی های لباس محلی مردم گیلان  ادامه داد: لباس محلی مردم گیلان یک لباس با حجاب کامل است که رنگ های آن نیز از دل طبیعت گرفته شده و زمینه نشاط و شادابی روحی و روانی را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم گیلان با استفاده از لباس محلی فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است، افزود: امروزه در بسیاری از استان‌های کشور استفاده از لباس محلی به عنوان لباس رسمی شناخته شده و در گیلان نیز همینگونه است.

این بانوی هنرمند گیلانی با اشاره به لزوم حمایت از صنایع دستی در سطح کشور بیان کرد: اینکه بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی هنگام هدیه دادن به میهمانان خود صنایع دستی را مد نظر قرار می‌دهند، دلگرمی برای هنرمندان است.

پورمحمدی با اشاره یادآورشد: همین حمایت‌ها باعث شده که جوانترها نیز به سمت یادگیری صنایع دستی جذب شوند.



دیدگاهها بسته شده است.