۱۲۰ کودکی که در ماکو گرسنه‌اند

محمد محمد نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه با اشاره به آمار کودکان دارای سوء تغذیه شهرستان ماکو افزود: تعداد ۱۲۰ کودک دارای سوء تغذیه در شهرستان ماکو  شناسایی شده که با همکاری شبکه بهداشت سالانه ۱۲۰ میلیون تومان سبد غذایی از طرف کمیته امداد برای این کودکان مساعدت می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از اهدای سبد غذایی به این کودکان، کامل شدن منحنی رشد آنهاست تا در آینده خدای نکرده به کودک معلول تبدیل نشوند.

محمدنژاد با اشاره به آمار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در ماکو خاطر نشان کرد: جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار ۷.۰۴ درصد و ۳.۵۲ از نظر جمعیتی تحت پوشش کمیته امداد ماکو بوده و از تمامی خدمات بهره مند هستند.

وی حضور خیرین و مددجویان را در کمک به رسیدن اهداف کمیته امداد امام خمینی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: با کمک خیرین، کمیته امداد  ماکو نسبت به سایر شهرهای همجوار در امداد رسانی مالی به نیازمندان تحت پوشش خود موفق تر عمل می‌کند.

محمدنژاد با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تومان صدقه با همت خیرین جمع اوری شده بود ضمن تقدیر از خیرین گفت: در ۸ ماهه امسال، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال صدقه در این شهرستان جمع آوری شده ،که درسرفصلهای مختلف درمانی ،تحصیلی ،جهیزیه،عمرانی مددجویان محترم شهرستان هزینه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۰۰ درصدی هستیم.

به گزارش عرصه، سوءتغذیه نوعی بیماری به‌شمار می‌آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند مادهٔ غذایی بروز می‌کند.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مربوط به تغذیه، قحطی و کمبود مواد غذایی لازم برای سوخت‌وساز بدن است. با این وجود، سوءتغذیه در همهٔ کشورهای جهان با نمودهای گوناگون چون چاقی، بدخوری یا کم‌خوری دیده می‌شود. بر پایه آمار سازمان بهداشت جهانی، سوءتغذیه بزرگ‌ترین عامل مرگ‌ومیر کودکان است

از مهم‌ترین دلایل سوءتغذیه در جهان می‌توان کمبود مواد غذایی و کیفیت نامناسب آن‌ها را نام برد. قحطی‌ها، کمبود آب و خشکی، جنگ‌ها و آفات محصولات کشاورزی موجب تشدید این دو مورد می‌شوند. افزایش جمعیت، گسترش بیابان‌ها، فقر و رژیم غذایی نادرست به علت نبود اطلاعات و دانش کافی نیز نقش ایفا می‌کنند.

باید توجه داشت که خود سوءتغذیه موجب بروز بیماری‌ها و اختلالاتی در سیستم ایمنی و گوارش بدن می‌شود که جذب برخی از مواد غذایی لازم برای متابولیسم بدن را دچار مشکل می‌کند. از طرفی دیگر، پرخوری، بدخوری و حتی رژیم‌های سخت لاغری می‌توانند موجب سوءتغذیه شوند. 



دیدگاهها بسته شده است.