صادرات ناچیز مواد معدنی از یکی از معدنی‌ترین استان‌های کشور

حشمت الله عسگری در گفت و گو با خبرنگار عرصه از استان سمنان به عنوان یکی از معدنی ترین استان های کشور نام برد و افزود: با وجود حجم بالای ذخائر معدی قطعی استان و میزان استخراج مواد معدنی تنها بخش کمی از آن صادر می‌شود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بر ضرورت توجه جدی‌تر به ایجاد ارزش افزوده بیشتر از طریق رویکرد جدی‌تر به فرآوری موادمعدنی، تاکید و اضافه کرد: میزان فرآوری موادمعدنی در استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عسگری از پراکندگی معادن به عنوان چالش پیش روی فعالیت های معدنی نام برد و افزود: از همین رو باید کارخانه‌ها و واحدهای فرآوری باید در محل و جوار معادن ایجاد شود تا هزینه‌ها کاهش یابد.

وی، ایجاد کارخانه ها و واحدهای فرآوری را مستلزم مهیا بودن بسترها و زیرساخت های لازم و از جمله آب، برق، گاز و…در این بخش دانست و گفت: باید با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه ارتقاء سهم معادن در تولید و اشتغال استان را فراهم کنیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به تنوع بالای مواد معدنی در این استان خاطرنشان کرد: در گستره استان بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی قابل استخراج وجود دارد.



دیدگاهها بسته شده است.